Positioneer jezelf als expert met ijzersterke blogs

Mensen doen zaken met merken en bedrijven die ze vertrouwen. Dat vertrouwen bouw je vandaag de dag op door in content te laten zien dat jij dé expert bent binnen jouw vakgebied. Swaans Communicatie ondersteunt organisaties bij het opbouwen van een ijzersterk imago. Het schrijven van blogs is daarvoor uitermate geschikt. Veel bedrijven besteden bloggen aan ons uit. Wij helpen bijvoorbeeld met:

  • Het schrijven van de blogs (van idee en research tot uitvoering)
  • Het redigeren of actualiseren van bestaande blogs
  • Het doen van eindredactie voor blogs die medewerkers hebben geschreven
  • Het ontwikkelen en invullen van een contentkalenders met alle blogonderwerpen
  • Coördineren, interviewen, plannen en alle andere zaken omtrent het bloggen

 

Ghostwriting voor blogs

Vooral voor ondernemers, managers en directies zijn wij ghostwriter. Dat betekent dat wij uit hun naam bloggen of schrijven voor artikelen op social media (vaak LinkedIn). Het ontbreekt deze groep professionals vaak aan tijd of creativiteit om hun visie goed op papier te zetten. In de meeste gevallen houden we een telefonisch interview en schrijven wij op basis daarvan de blog of het artikel. Zo bouwt onze klant structureel aan een imago met meer expertise. Een absolute aanjager voor meer websitebezoekers, leads en omzet. Niemand die ziet dat wij het stiekem waren ;-).

Whitepapers en e-books

Ook whitepapers en e-books zijn geschikt voor kennisdeling. We ondersteunen graag breed, van concept tot uitvoering. Nieuwsgierig? Recent schreven we ook zelf een whitepaper over interessante blogonderwerpen.

Wij maken jou tot leider in je branche

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Stuur me je vraag.

1

Deel kennis met je doelgroep

Wij doseren wat jij weggeeft. Jouw blogs zijn waardevol en relevant. Tegelijkertijd geef je nooit teveel cadeau. Integendeel. Met de juiste content maak je jouw doelgroep alleen maar nieuwsgieriger.

2

Vergroot je zichtbaarheid

Deel je blogs op jouw socialmediakanalen en ben zo zichtbaarder onder je volgers. Of je nu business-to-business of business-to-consumer werkt: bloggen voegt altijd iets toe.

3

Versla de zoekmachines

Hoe meer relevante content je maakt, hoe interessanter Google jou vindt. Je wordt beter vindbaar in de zoekmachines (SEO) en opent de deuren naar meer websitebezoek en leads.

4

Genereer moeiteloos meer leads

Koppel de juiste call to actions aan je blog. Zo krijg je in ruil voor de kennis die jij deelt de juiste leads in je inbox.

5

Krijg meer ambassadeurs

Hoe meer mensen jou(w organisatie) als een expert zien, hoe meer ze over je gaan praten. Zo ontstaat een olievlek waarbij jij steeds vaker wordt aanbevolen zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen.

6

Geef je concurrenten het nakijken

Met elke blog die je schrijft, zet je de competitie op afstand. Je bent zichtbaarder, investeert in je imago, vergroot je organische vindbaarheid (SEO) en bent bezig met het verzamelen van leads.

Wij werken al voor:

WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands

Voor onder andere deze organisaties mogen wij al blogs schrijven:

Liever zelf aan de slag met bloggen? Gebruik dan ons gratis whitepaper vol inspiratie!