Marcom-professionals helpen onze passie.
Wij zijn jouw schrijvende kracht.
Van ons mag je visie, creativiteit en flexibiliteit verwachten. Meedenken doen we standaard. Kritische vragen stellen wij gewoon. En afspraak is afspraak. Punt. Stevige inhoud schuwen we niet, ook zware onderwerpen doorgronden we. Oh ja, we zijn ook gezellig hoor. We doen ons werk niet alleen met precisie, maar ook met veel plezier.
Onze achtergrond in journalistiek en communicatiewetenschap is een solide basis voor alles wat we doen. Tel daar heel wat jaren schrijfervaring bij op en je hebt een effectieve mix van creativiteit en effectiviteit te pakken. Ook zijn we invoelend: we begrijpen echt (maar dan ook echt!) hoe belangrijk het is dat we ons werk goed doen en op tijd af hebben.
Wij gaan daarom vér voor onze klanten. Zij hebben behoefte aan tekst, maar ook aan rust en overzicht. Wij brengen structuur als er chaos is. We zijn een stok achter de deur als dingen niet zo lopen als bedacht. We vinden een goed verhaal, ook als het er op het eerste gezicht niet lijkt te zijn. Deadlines? Die gaan we met volle kracht te lijf. Altijd zetten we alle, maar dan ook echt al-le puntjes op de i.
Wat maakt ons gelukkig? Het vertrouwen dat we krijgen van marketeers en communicatieprofessionals. Zonder enige aarzeling geven ze hun uitdaging uit handen. Want ze weten dat wij doen wat we beloven. Terwijl wij schrijven, focussen zij zich op de vele andere verantwoordelijkheden die ze hebben. Rust, zekerheid en creativiteit, dat is wat wij graag geven.
Hoe het ooit begon
Het verhaal van Swaans Communicatie begint in de zomer van 2004. Op de dag dat oprichter Miriam Swaans zich officieel Tekst- en Communicatiewetenschapper mocht noemen, stapte zij in de auto richting de Kamer van Koophandel om zich als ondernemer in te schrijven.
Vuurtje
Aan die stap gingen heel wat schrijfuren vooraf. Tijdens haar studie werkte ze regelmatig als vrijwilliger en freelancer voor diverse business- en retailbladen in de regio. Het vertellen van verhalen werd meer en meer haar passie. Veel ondernemers die ze interviewde, hadden zelf volop vragen. Over marketing, hun website, correspondentie en interne communicatie. De bevlogenheid en betrokkenheid van ondernemers, wakkerde een vuurtje in haar aan.
In de eindfase van haar studie twijfelde ze nog even. Als groentje een bedrijf starten: was dat wel een goed idee? Zelfs al kom je uit een ondernemersgezin, het is toch verstandig om eerst her en der in de keuken te kijken, fluisterden mensen haar in. Maar bij elk sollicitatiegesprek voelde ze de angst om letterlijk en figuurlijk in een hokje gestopt te worden. Terwijl tot dan toe altijd alle deuren voor haar geopend waren.
Focus
Daarom sloeg ze alle goedbedoelde adviezen in de wind. Dat eigen tekstbureau kwam er. Binnen een half jaar nam ze haar eerste medewerker aan. Ook een ambitieuze studente, die het werk bij de regiobladen overnam, zodat Miriam zich kon focussen op klanten met complexere uitdagingen. Die businessbladen zijn al heel wat jaren verleden tijd, maar werken mét en vóór ambitieuze en getalenteerde mensen is en blijft de rode draad voor Swaans Communicatie.
