Wij zijn jouw
schrijvende kracht.

Tekstschrijven is ons vak.
Marcom-professionals helpen onze passie.

Van ons mag je visie, creativiteit en flexibiliteit verwachten. Meedenken doen we standaard. Kritische vragen stellen wij gewoon. En afspraak is afspraak. Punt. Stevige inhoud schuwen we niet, ook zware onderwerpen doorgronden we. Oh ja, we zijn ook gezellig hoor. We doen ons werk niet alleen met precisie, maar ook met veel plezier.

Onze achtergrond in journalistiek en communicatiewetenschap is een solide basis voor alles wat we doen. Tel daar heel wat jaren schrijfervaring bij op en je hebt een effectieve mix van creativiteit en effectiviteit te pakken. Ook zijn we invoelend: we begrijpen echt (maar dan ook echt!) hoe belangrijk het is dat we ons werk goed doen en op tijd af hebben.

Wij gaan daarom vér voor onze klanten. Zij hebben behoefte aan tekst, maar ook aan rust en overzicht. Wij brengen structuur als er chaos is. We zijn een stok achter de deur als dingen niet zo lopen als bedacht. We vinden een goed verhaal, ook als het er op het eerste gezicht niet lijkt te zijn. Deadlines? Die gaan we met volle kracht te lijf. Altijd zetten we alle, maar dan ook echt al-le puntjes op de i.

Wat maakt ons gelukkig? Het vertrouwen dat we krijgen van marketeers en communicatieprofessionals. Zonder enige aarzeling geven ze hun uitdaging uit handen. Want ze weten dat wij doen wat we beloven. Terwijl wij schrijven, focussen zij zich op de vele andere verantwoordelijkheden die ze hebben. Rust, zekerheid en creativiteit, dat is wat wij graag geven.

Weten welke marcom-teams van mooie merken we al ondersteunen?

Hoe het ooit begon

Het verhaal van Swaans Communicatie begint in de zomer van 2004. Op de dag dat oprichter Miriam Swaans zich officieel Tekst- en Communicatiewetenschapper mocht noemen, stapte zij in de auto richting de Kamer van Koophandel om zich als ondernemer in te schrijven.

Vuurtje
Aan die stap gingen heel wat schrijfuren vooraf. Tijdens haar studie werkte ze regelmatig als vrijwilliger en freelancer voor diverse business- en retailbladen in de regio. Het vertellen van verhalen werd meer en meer haar passie. Veel ondernemers die ze interviewde, hadden zelf volop vragen. Over marketing, hun website, correspondentie en interne communicatie. De bevlogenheid en betrokkenheid van ondernemers, wakkerde een vuurtje in haar aan.

In de eindfase van haar studie twijfelde ze nog even. Als groentje een bedrijf starten: was dat wel een goed idee? Zelfs al kom je uit een ondernemersgezin, het is toch verstandig om eerst her en der in de keuken te kijken, fluisterden mensen haar in. Maar bij elk sollicitatiegesprek voelde ze de angst om letterlijk en figuurlijk in een hokje gestopt te worden. Terwijl tot dan toe altijd alle deuren voor haar geopend waren.

Focus
Daarom sloeg ze alle goedbedoelde adviezen in de wind. Dat eigen tekstbureau kwam er. Binnen een half jaar nam ze haar eerste medewerker aan. Ook een ambitieuze studente, die het werk bij de regiobladen overnam, zodat Miriam zich kon focussen op klanten met complexere uitdagingen. Die businessbladen zijn al heel wat jaren verleden tijd, maar werken mét en vóór ambitieuze en getalenteerde mensen is en blijft de rode draad voor Swaans Communicatie.

Van strategie tot coördinatie en creatieve uitvoering: deze ervaren, adviserende tekstschrijvers regelen jouw project tot in de puntjes. Zij zijn jouw schrijvende kracht.
Inge Gruijters

Inge Gruijters

Tekstschrijver en adviseur, met ervaring in online marketing. Van nature nieuwsgierig. Heeft vaak heel veel tabbladen openstaan.

inge@swaanscommunicatie.nl

Kim Schoot

Kim Schoot

Tekstschrijver en adviseur, wordt blij van bevlogen mensen, mooie woorden en verhalen vertellen. Is verslaafd aan lijstjes maken.

kim@swaanscommunicatie.nl

Maud Robberts

Maud Robberts

Tekstschrijver en adviseur, ervaren in journalistiek. Heeft oor voor het verhaal van de organisatie en oog voor de wensen van de doelgroep.

maud@swaanscommunicatie.nl

Miriam Swaans

Miriam Swaans

Heeft een onstilbare honger naar verhalen van andere ondernemers. Houdt van woordgoochelen. Kan niet zonder chocolade.

miriam@swaanscommunicatie.nl

JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands
ompro is expert in online marketing en seo.

De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn ervaren en enthousiaste specialisten. Ze denken goed na over hoe ze een lezer in beweging krijgen. Welke toon en argumenten zijn daarvoor nodig, welke twijfels moeten we wegnemen, welke informatie is relevant, wat is het seo-doel? Ze stellen na het ontvangen van een briefing gerust kritische vragen om nog beter tot de kern te komen. Daar ben ik blij mee, want ik zie die betrokkenheid direct terug in het eindresultaat.

mark van tuel
Mark van Tuel
Ondernemer en seo-specialist

Onze teksten frisser, consequenter, professioneler en echt goed geschreven. Maar dan wel alsof we het zelf gedaan hebben. Zo voelt het als Swaans Communicatie onze teksten schrijft. Want ze werken mee als collega’s, zijn helemaal ingecheckt op de business. En prettig om mee te werken. Met dezelfde passie als waarmee wij onze diensten en producten goed voor het voetlicht brengen. Niet bang om feedback te geven als ze denken dat het beter kan. Een aanwinst in ons team.

Janet Moltmaker
Directeur
BONHEUR HORECA GROEP IS DE GROOTSTE GASTVRIJHEIDSORGANISATIE IN MIDDEN-BRABANT.

Swaans Communicatie staat voor korte lijntjes en persoonlijk contact met mensen die de spreekwoordelijke pen van de organisatie begrijpen. Altijd maken ze een juiste vertaling richting het doel van de boodschap en de doelgroep! Elke tekst die wij nodig hebben vraagt om maatwerk en beleving. Omdat het team ons zo goed kent, weten we dat dit altijd goed komt. We worden echt ontzorgd. Kortom, Swaans Communicatie is een eigentijdse en meedenkende partner die ik graag aanbeveel.

tim wijdemans
Tim Wijdemans
Directeur
Grote clubactie is de leukste goededoelenloterij van nederland.

Een tekstschrijver moet zich makkelijk kunnen inleven in verschillende doelgroepen van de Grote Clubactie: van kinderen tot vrijwilligers, consumenten en stakeholders. Het ontbreekt mij vaak aan tijd om zelf rustig voor een tekst te gaan zitten. Plus: een frisse blik van buitenaf geeft nieuwe inzichten. De website, onze e-mailings en promotiematerialen hebben een groot bereik, dus ik wil dat álles klopt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven niet klakkeloos iets op, maar denken mee, stellen vragen en zijn kritisch. Die open en constructieve manier van samenwerken is erg prettig en leidt tot een effectiever eindproduct.

tekstbureau
Marijke Soeter
Coördinator Communicatie
Servicebureau Kinderopvang ondersteunt opvanglocaties in Tilburg en de Kempen.

Het is voor mij belangrijk dat een tekstschrijver snel aanvoelt wat het unieke verhaal van een kinderopvanglocatie is. En dat hij of zij bijzondere kenmerken op een aansprekende, beeldende manier beschrijft, zodat het verhaal de doelgroep raakt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie kunnen dat. Bovendien zijn ze zelfstandig en snel. Ze stellen geen eindeloze vragen, maar nemen initiatief en gaan aan de slag. Dat bespaart mij een hoop tijd en zorgen. Een locatiedirecteur verwijs ik dan ook met een gerust hart door. Verder heb ik in Swaans Communicatie en fijne en sympathieke organisatie gevonden om mee samen te werken.

 

Simone Raaijmakers
Strategisch marketing- en communicatieadviseur
RECLAMEBUREAU IVC creëert merkverhalen voor toonaangevende consumentenmerken.

Onze klanten hebben sterk uiteenlopende wensen op het vlak van teksten, gelukkig is dit voor Swaans Communicatie nooit een probleem. Of ze nu schrijven over lifestyle, wonen, fashion en food of een inhoudelijke vertaalslag moeten maken voor een tenderdocument: ze gaan altijd grondig te werk. Ook wanneer ze uit naam van IVC klanten bezoeken of mensen interviewen, gebeurt dit professioneel en met aandacht. Mijn projectmanagers weten dat het goed komt als ze Swaans Communicatie inschakelen. In onze hectische business waar je veel ballen moet hooghouden, is die zekerheid erg belangrijk.

 

Michel Baak
Eigenaar
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager