Echte verhalen over onze samenwerkingen

Klantervaringen

Ze zijn druk, die klanten van ons. Wij weten dat als geen ander! Daarom vinden we het extra fijn dat onderstaande personen de moeite hebben genomen om te vertellen waarom ze (vaak al heel lang) met ons samenwerken. Zo krijg jij een goed beeld van hoe wij ook voor jou van betekenis kunnen zijn.

ASITO IS EEN LANDELIJK SCHOONMAAKBEDRIJF MET MEER DAN 10.000 MEDEWERKERS

Uiteraard moeten tekstschrijvers hun vak verstaan, maar een ‘zachte match’ is voor ons misschien nog wel belangrijker: begrijpen we elkaar en voelen we elkaar aan? De schrijvers van Swaans zijn flexibel, begrijpen ons én werken constructief samen met onze andere partners, bijvoorbeeld aan de tone of voice en onze corporate story. In een prettig ecosysteem werken we samen aan het merk Asito.

Arjan Geurtsen
Manager Positionering en Innovatie
de veiligheidsregio is verantwoordelijk voor rampen- en crisisbestrijding in een gebied

Het doel van onze website is onder andere om burgers te informeren, dus deze teksten moeten voor een grote en diverse doelgroep duidelijk zijn. In korte tijd hebben de tekstschrijvers onze materie doorgrond en de vertaalslag naar de doelgroep gemaakt. Voordat ze begonnen met schrijven, stelden ze de juiste vragen. We ontvingen vervolgens een strakke, transparante planning voor het complete traject. Daar werd ik heel blij van. Het voelt erg prettig om te weten dat een belangrijke opdracht in goede handen is.

Suzanne van Gijzel
Communicatieadviseur
ONDERHOUDNL IS EEN WERKGEVERSORGANISATIE VOOR VASTGOEDONDERHOUDSBEDRIJVEN

Al vanaf de briefing denkt het team mee over het doel van de teksten, dat houdt ook ons scherp. Swaans heeft zichzelf bovendien een spoedcursus vastgoedonderhoud gegeven, met als resultaat een frisse blik op onze materie, verrassende invalshoeken én respect voor ons jargon. Daarnaast is het tof dat we in één digitale projectomgeving samenwerken. Hierin kunnen onze beleidsmedewerkers direct feedback geven.

Martin Hoogerwaard
Contentmarketeer
MARKTLINK BEGELEIDT ONDERNEMERS BIJ FUSIES EN OVERNAMES

De tekstschrijvers in dit team hebben iets magisch: onze relaties voelen zich op hun gemak en delen graag hun verhaal. Wat ze vertellen verandert vervolgens in een waanzinnig leuk artikel. Knap hoe de tekstschrijvers het gevoel van de ondernemer in woorden vangen, zodanig dat het andere ondernemers ook inspireert. Voor mij als projectleider is het daarnaast fijn om erop te kunnen vertrouwen dat deadlines gehaald worden. Loopt iets anders dan verwacht? Dan is er direct overleg. Een geruststellende gedachte.

Karin Kamminga - Krist
Project marketeer
MAKRO IS EEN GROOTHANDEL VOOR HORECA EN BEDRIJVEN

Makro heeft continu behoefte aan tekst, vaak ook aan veel tekst tegelijk, zowel voor interne als externe uitingen. Daarom vind ik het belangrijk om altijd de zekerheid van voldoende capaciteit te hebben. De schrijvers belichten een onderwerp moeiteloos vanuit diverse disciplines, zoals marketing, HR of operatie. Bovendien lezen of leven ze zich zelfstandig in, zijn ze proactief en kritisch. Plus, we kunnen ook nog met elkaar lachen!

Jurjen Worp
Chief Marketing Officer (CMO)
CZ magazine is het tijdschrift voor CZ-verzekerden

Voor ons relatiemagazine maakt Swaans Communicatie ingewikkelde onderwerpen uit de zorgverzekeringswereld begrijpelijk. Het team schrijft artikelen op B1-niveau. Ik heb één vaste contactpersoon, de tekstschrijvers werken zelfstandig en ik word als bladmanager wekelijks geüpdatet over de voortgang. Ik kan er daarnaast op vertrouwen dat de schrijvers CZ op een goede manier representeren, bijvoorbeeld wanneer ze interviews afnemen. Een fijne samenwerking met een down to earth tekstbureau.

Nienke Rijnbeek
Bladmanager CZ magazine
chasse theater is het grootste theater van breda

Deze tekstschrijvers kijken verder dan de tekst. Ze denken mee vanaf de conceptfase en zorgen daarna voor een creatieve en consistente doorvertaling in een toon die past bij onze doelgroep. Dat maakt dat een magazine volledig klopt en dat er balans is in én tussen de artikelen. Ik ben verrast door hun interviewskills, het werktempo en de kritische blik op kleine details en het grote geheel.

Birgit Tummers
Senior marketeer theater
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
levenmetamputatie.nl is een online platform voor geamputeerden

In ons eigen team was onvoldoende capaciteit om de grote behoefte aan content voor ons platform levenmetamputatie.nl zelf in te vullen. Met een bureau wilden we bovendien de opbrengst van de content vergroten en nieuwe ideeën opdoen. De schrijvers van Swaans coachen onze bloggers, schrijven zelf artikelen en brengen nieuwe inzichten voor het platform. De wereld van prothesen is complex, maar het team heeft zich hierin vastgebeten en weet de community steeds te informeren en inspireren met relevante content. Verder ben ik blij met de zelfstandigheid, de kritische blik, het snelle schakelen en meedenken van strategie tot uitvoering.

 

Yvet van Kempen - Meulensteen
Team Lead (online) marketing

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director
Van bruggen adviesgroep is landelijk koploper in financieel advies aan consumenten

Voor een groot contentproject vergeleken we diverse bureaus en besloten we in zee te gaan met Swaans Communicatie. Een partner moet voor ons accuraat zijn, meedenken en zich flexibel opstellen. Dankzij een overzichtelijke workflow hebben we in korte tijd een groot deel van onze webteksten geactualiseerd en beter vindbaar gemaakt. Een impuls voor onze contentkwaliteit en online vindbaarheid. Reden om direct een volgend contentproject samen op te pakken.

Eline Borgardijn
Marketing Team Lead
Best Onderwijs is een scholenstichting voor primair onderwijs in best

Herkenbaarheid van mijn stichting is het allerbelangrijkste. Soms is het echter goed een frisse wind te laten waaien en oude content in een nieuw jasje te steken. Korte lijnen en directe feedback: dát is de samenwerking met Swaans Communicatie in een notendop. De tekstschrijvers zijn echte professionals die zelf keuzes kunnen en durven maken, maar die altijd mijn wens als klant in hun achterhoofd hebben. Door heen en weer te ‘pingpongen’, maken we samen een perfect eindproduct.

Willem Kock
Voorzitter College van Bestuur
DLL is een internationale, financieel dienstverlener

Swaans Communicatie steekt veel tijd en moeite in onze samenwerking. Dat zie je terug in de content: spot-on teksten die passen bij onze strategie. De tekstschrijvers vertalen onze kennis feilloos naar actuele en pakkende teksten. Daarbij zijn ze altijd betrokken bij het onderwerp, maar durven ze ook kritisch te zijn. Op deze manier kunnen we gerichte content maken en spreken we onze doelgroep uitstekend aan.

Linda Vanlier - Engels
Marketing- & Communicatieadviseur
Velde is specialist op het gebied van recruitment en organisatieadvies

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Margo Schouten
Marketing & Media

Sinds MCA Brabant dankzij branding en contentmarketing zichtbaarder is, krijgen we meer feedback vanuit het veld en benaderen mensen ons sneller voor informatie en advies. Precies wat we als netwerk- en lobbyorganisatie nodig hebben om verbinding te maken. Samenwerken met Swaans Communicatie is bijzonder prettig, persoonlijk en professioneel. Er wordt met ons meegedacht over het grote geheel. Dat is waardevol en zorgt steeds voor mooie respons.

Hendrik-Jan van Engelen
Directeur
Grote clubactie is de leukste goededoelenloterij van nederland.

Een tekstschrijver moet zich makkelijk kunnen inleven in verschillende doelgroepen van de Grote Clubactie: van kinderen tot vrijwilligers, consumenten en stakeholders. Het ontbreekt mij vaak aan tijd om zelf rustig voor een tekst te gaan zitten. Plus: een frisse blik van buitenaf geeft nieuwe inzichten. De website, onze e-mailings en promotiematerialen hebben een groot bereik, dus ik wil dat álles klopt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven niet klakkeloos iets op, maar denken mee, stellen vragen en zijn kritisch. Die open en constructieve manier van samenwerken is erg prettig en leidt tot een effectiever eindproduct.

tekstbureau
Marijke Soeter
Coördinator Communicatie
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur
Servicebureau Kinderopvang ondersteunt opvanglocaties in Tilburg en de Kempen.

Het is voor mij belangrijk dat een tekstschrijver snel aanvoelt wat het unieke verhaal van een kinderopvanglocatie is. En dat hij of zij bijzondere kenmerken op een aansprekende, beeldende manier beschrijft, zodat het verhaal de doelgroep raakt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie kunnen dat. Bovendien zijn ze zelfstandig en snel. Ze stellen geen eindeloze vragen, maar nemen initiatief en gaan aan de slag. Dat bespaart mij een hoop tijd en zorgen. Een locatiedirecteur verwijs ik dan ook met een gerust hart door. Verder heb ik in Swaans Communicatie en fijne en sympathieke organisatie gevonden om mee samen te werken.

 

Simone Raaijmakers
Strategisch marketing- en communicatieadviseur

Als consultant in een nichemarkt is het belangrijk jezelf zichtbaar te maken. Dankzij mijn nieuwe website pikken de zoekmachines mij op. Ook mijn vernieuwde LinkedIn-profiel zorgt voor meer aanvragen. Gedurende de samenwerking met Swaans Communicatie kreeg ik mijn koers steeds scherper, vooral door de vragen die mij gesteld werden. Ik merk dat ik sindsdien in gesprekken met opdrachtgevers veel duidelijker ben over de toegevoegde waarde ik heb voor een bedrijf. Ben team Swaans enorm dankbaar!

Michael Doomen
Zelfstandig ict-developer voor banken en verzekeraars
SILKE Is ondernemer in de zorgsector

Ik vind dat je je als zelfstandige professioneel en duidelijk moet presenteren, op een website en op LinkedIn. Dat dit waardevol is, blijkt wel uit de positieve reacties, de vele profielbezoeken en concrete aanvragen die ik krijg. Ik was echt verrast dat iemand teksten voor mij kan schrijven die zó bij me passen, maar die ik zelf nooit had kunnen bedenken. Er staat een ijzersterk verhaal dat aansluit bij wie ik ben en wat ik kan. Zonder blabla, maar wel op een krachtige manier die uitstraling heeft.

 

Silke Lavrijsen
Zelfstandig interim-manager in de zorg

RIBW BRABANT begeleidt EN ONDERSTEUNt MENSEN MET PSYCHIATRISCHE PROBLEMATIEK
Ik zie Swaans Communicatie als een verlengstuk van onze afdeling. De tekstschrijvers hebben een klik met onze afdeling, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. Ze zijn flexibel en breed inzetbaar, waardoor hun inzet steeds ingrijpt op dat wat wij op dat moment nodig hebben. Qua vorm, inhoud én aanpak. Met de hulp van dit leuke team houden we als afdeling onze span-of-control groot.

Neeltje van den Hoogen
Hoofd Marketing & Communicatie
innovam is een opleider in de automotive-sector 

Een fijne collega op afstand: dát is hoe ik Swaans Communicatie zie. Onze opleidingsmodules waren inconsistent. Nu vormen ze samen één geheel. De tekstschrijvers van Swaans kijken verder dan taal en grammatica. Ze verdiepen zich in de inhoud en denken mee. Nooit voeren ze een opdracht klakkeloos uit. Eerst kijken ze kritisch naar het grote geheel. Zo verbetert een tekst taalkundig én inhoudelijk. De snelheid van leveren en de transparantie kosten, maken het voor mij extra prettig samenwerken.

Frank Duinkerken
Projectmanager
RECLAMEBUREAU IVC creëert merkverhalen voor toonaangevende consumentenmerken.

Onze klanten hebben sterk uiteenlopende wensen op het vlak van teksten, gelukkig is dit voor Swaans Communicatie nooit een probleem. Of ze nu schrijven over lifestyle, wonen, fashion en food of een inhoudelijke vertaalslag moeten maken voor een tenderdocument: ze gaan altijd grondig te werk. Ook wanneer ze uit naam van IVC klanten bezoeken of mensen interviewen, gebeurt dit professioneel en met aandacht. Mijn projectmanagers weten dat het goed komt als ze Swaans Communicatie inschakelen. In onze hectische business waar je veel ballen moet hooghouden, is die zekerheid erg belangrijk.

 

Michel Baak
Eigenaar
layla is een creatieve ondernemer

Met personal branding laat ik zien wie ik ben en wat ik doe. Met name mijn website is hierin heel belangrijk. Mijn valkuil is dat ik heel veel wil vertellen. Tekstschrijven is bovendien een vak. Plus: die d’tjes en t’tjes… Ik begin er liever niet aan. Daarnaast heb ik door het project mijn positionering nog scherper gekregen. Dat uitbesteden van teksten was dus een heel goed idee. Vooral omdat er goed naar mij is geluisterd. Ik heb mijn verhaal in mooie woorden teruggekregen en kon zelf focus houden op mijn groeiende business.

 

Layla van Daalen
Ondernemer en webdesigner
BONHEUR HORECA GROEP IS DE GROOTSTE GASTVRIJHEIDSORGANISATIE IN MIDDEN-BRABANT.

Swaans Communicatie staat voor korte lijntjes en persoonlijk contact met mensen die de spreekwoordelijke pen van de organisatie begrijpen. Altijd maken ze een juiste vertaling richting het doel van de boodschap en de doelgroep! Elke tekst die wij nodig hebben vraagt om maatwerk en beleving. Omdat het team ons zo goed kent, weten we dat dit altijd goed komt. We worden echt ontzorgd. Kortom, Swaans Communicatie is een eigentijdse en meedenkende partner die ik graag aanbeveel.

tim wijdemans
Tim Wijdemans
Directeur
Sta jij binnenkort ook op deze pagina?