Tekstschrijver voor jouw website nodig?

Wij nemen jou de zorg voor de beste webteksten uit handen

Wij schrijven en herschrijven elke dag websiteteksten voor mooie merken en ambitieuze organisaties. Dat doen we voor bedrijven, onderwijs, de vastgoedsector, non-profitinstellingen en bureaus in de marketing- en communicatiewereld.

Ons enige doel? Jouw doel realiseren

Waarom zijn veel van onze klanten ons al jarenlang trouw? Zij zeggen dat het komt omdat we hun doelen en wensen centraal stellen. Niet alleen zijn we razend nieuwsgierig, hebben we een talenknobbel en een dansende pen. We komen afspraken na, zetten graag een stapje extra en zijn duidelijk in onze manier van communiceren. Voor ons is dat overigens de normaalste zaak van de wereld.

Reden voor jou om meer over ons te weten te komen? Laten we dan kennismaken! Vul het contactformulier in of stuur een e-mail en we plannen een afspraak. Telefonisch of op locatie. Kies jij maar!

 

Mogen wij je helpen?

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Binnen 24 uur ontvang je mijn reactie.

1

Vaste prijs voor een project

We doen van tevoren een goede projectinventarisatie, zodat we weten wat de omvang is en hoeveel webteksten we gaan schrijven. Jij krijgt een all-in tarief. Wel zo prettig.

2

Officeel SEO-gecertificeerd

Wij hebben allemaal een SEO-certificaat. Onze tekstschrijver zijn getraind door een van de topexperts op dit gebied. Het succes van jouw website is immers het onze!

3

Flexibiliteit en zekerheid

Reken ons af op deadlines en maak gebruik van onze flexibiliteit. Ook voor het schrijven van webteksten hanteren wij korte doorlooptijden.

4

Persoonlijk contact

Jouw eerste aanspreekpunt is de tekstschrijver die de teksten voor jouw website schrijft. Je hoeft nooit twee keer hetzelfde uit te leggen. Heel normaal, toch?

5

Korte levertijden

Natuurlijk nemen we graag de tijd voor jouw webteksten. Maar als het echt niet anders kan, dan zorgen wij dat ook de krapste deadline gehaald wordt.

6

Veel en brede ervaring

Tekstschrijven voor websites leer je niet in een paar weken. Al sinds 2004 timmeren wij aan de weg. Honderden organisaties gingen jou al voor.

copywriters webteksten

Webteksten

We laten jouw bezoeker zien wie je bent, waar je voor staat en natuurlijk wat je voor hem of haar kunt betekenen. Met de juiste triggers, zodat jouw website een dynamische leadgenerator wordt.

copywriters blogs

Blogs, artikelen en whitepapers

Met waardevolle informatie verrassen we jouw connecties, volgers of bezoekers. Met jouw expertise help je ze op weg. En dat gaat ook jou iets opleveren.

copywriters testimonials

Testimonials & cases

Een succesvol partnership of een mooie klantreis vertalen wij naar inspirerende content. Met een goed verhaal zetten we jouw prospects aan het denken.

copywriter interviews

Interviews & reportages

Een gesprek is de perfecte basis om het naadje van de kous te weten te komen. Interviewen is dan ook daily business voor ons. Telefonisch of op locatie.

Nieuwsberichten & actualiteit

Relevant nieuws, organisatie-updates, brancheontwikkelingen: met teasende nieuwsberichten bereiken wij keer op keer jouw doelgroep.

Persberichten & public relations

Een nieuwswaardig, objectief bericht waarmee jouw organisatie in de media komt. Of corporate content voor een breed publiek, zoals een beleidsdocument of een jaarverslag.

Social content(kalenders)

Met content die interessant is voor jouw doelgroep, vergroten we je zichtbaarheid en zetten we jouw deskundigheid in de spotlights. Zodat jij de eerste bent aan wie ze denken, als ze jouw dienst of product nodig hebben.

E-mailnieuwsbrieven

Van het bedenken en invullen van een complete automationflow tot het maken van inspirerende oneliners of compacte lees-meer-artikelen. Wij maken e-mails interessant voor je lezers en zorgen voor clicks, leads en conversie.

Vacature- & advertentieteksten

Zoek je nieuwe medewerkers of klanten? Met de juiste psychologische triggers maken wij onweerstaanbare teksten!

We werken al voor deze organisaties:

tekstschrijven coop
copywriters
copywriters
copywriters online
tekstschrijver onderwijs
seo teksten
ghostwriter
seo teksten
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur
Servicebureau Kinderopvang ondersteunt opvanglocaties in Tilburg en de Kempen.

Het is voor mij belangrijk dat een tekstschrijver snel aanvoelt wat het unieke verhaal van een kinderopvanglocatie is. En dat hij of zij bijzondere kenmerken op een aansprekende, beeldende manier beschrijft, zodat het verhaal de doelgroep raakt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie kunnen dat. Bovendien zijn ze zelfstandig en snel. Ze stellen geen eindeloze vragen, maar nemen initiatief en gaan aan de slag. Dat bespaart mij een hoop tijd en zorgen. Een locatiedirecteur verwijs ik dan ook met een gerust hart door. Verder heb ik in Swaans Communicatie en fijne en sympathieke organisatie gevonden om mee samen te werken.

 

Simone Raaijmakers
Strategisch marketing- en communicatieadviseur
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
RECLAMEBUREAU IVC creëert merkverhalen voor toonaangevende consumentenmerken.

Onze klanten hebben sterk uiteenlopende wensen op het vlak van teksten, gelukkig is dit voor Swaans Communicatie nooit een probleem. Of ze nu schrijven over lifestyle, wonen, fashion en food of een inhoudelijke vertaalslag moeten maken voor een tenderdocument: ze gaan altijd grondig te werk. Ook wanneer ze uit naam van IVC klanten bezoeken of mensen interviewen, gebeurt dit professioneel en met aandacht. Mijn projectmanagers weten dat het goed komt als ze Swaans Communicatie inschakelen. In onze hectische business waar je veel ballen moet hooghouden, is die zekerheid erg belangrijk.

 

Michel Baak
Eigenaar

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director

Een greep uit ons werk

Tekstschrijver voor je website?

Zó vind je de beste… 

Een tekstschrijver voor een website vinden is nog niet zo makkelijk. Niet dat er geen schrijvers zijn: maar hoe weet je welke copywriter voor jou de beste is? Dat is een vraag die hoogstwaarschijnlijk door je gedachten gaat in je zoektocht naar een professionele (SEO) copywriter. Voordat je kiest, is het belangrijk dat je in de basis weet wat iemand tot een goede tekstschrijver maakt.

Dit artikel helpt je om daar inzicht in te krijgen. Welke 5 punten zorgen ervoor dat een tekstschrijver ook daadwerkelijk ‘goed’ is? Voordat je gaat lezen: een echt goede tekstschrijver beheerst alle onderstaande 5 facetten en niet slechts enkele daarvan! Tja, sorry, makkelijker kunnen we het niet maken… Maar heb je zo iemand gevonden, dan ga je daar gegarandeerd heel blij mee zijn!

1. Een tekstschrijver die snapt wat jouw doelgroep wil lezen
Relevantie is de basis van goede teksten voor een website. Een tekstschrijver is in staat om samen met jou als opdrachtgever antwoord te geven op de vraag wat een lezer op de website gaat vinden en wat voor hem of haar relevant en interessant is. Het is niet voldoende om alleen maar producten en diensten op te lepelen. Bezoekers scannen hoofdzakelijk, hebben bijna altijd haast en beslissen binnen een kort tijdsbestek of jij biedt waar zij naar op zoek zijn. Dat is een trigger die een goede tekstschrijver begrijpt en weet in te vullen.

2. Een goede copywriter schrijft teksten die aanzetten tot actie
Een professionele tekstschrijver weet als geen ander dat je voor een website conversiegericht moet schrijven. Want hoe leuk het ook is dat honderden bezoekers per dag je website bezoeken, je weet niet wie ze zijn en daarom wil je graag met hen in contact komen. Een goede copywriter kan hier met teksten een belangrijke bijdrage aan leveren. Sterker nog: hij of zij zorgt ervoor dat het gaat gebeuren! Alleen een call-to-action zoals ‘Bel of mail ons’ is zeker niet voldoende. Een tekstschrijver die begrijpt wat nodig is, maakt samen met jou een pad door de website (bijvoorbeeld aan de hand van interne links). Daardoor wordt de lezer geleidelijk gestuurd naar het punt waarop hij of zij denkt: hier wil ik meer over weten en actie onderneemt. Dat betekent een formulier invullen, bellen, informatie aanvragen of een e-mail sturen bijvoorbeeld.

3. Gespecialiseerd in SEO-geoptimaliseerde teksten voor topposities in Google
Een goede tekstschrijver snapt het belang van SEO of zoekmachineoptimalisatie. Alle teksten op jouw website moeten voorzien zijn van de juiste accenten en details om goed vindbaar te zijn in de online zoekmachines. De tijd waarin je met een beetje keyword stuffing en het manipuleren van zinnen resultaat kon boeken, is voorbij. Google heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld en dus is het optimaliseren van teksten voor de zoekmachine werk voor specialisten geworden. Tekstspecialisten om precies te zijn. Hoe een tekstschrijver dat slim en professioneel aanpakt?

  • Het verwerken van interne links in de webteksten
  • Het gebruik van relevante synoniemen voor keywords
  • Het integreren van bulletpoints (oftewel: Google is dol op lijstjes)
  • Het toevoegen van headers (koppen die duidelijkheid geven over een pagina of tekst)
  • Het schrijven van title-tags en meta-descriptions
  • Het invoegen van alt-tags zodat afbeeldingen beter vindbaar zijn in Google

Bij SEO-geoptimaliseerde teksten telt alles mee. Zorg daarom dat je een tekstschrijver inhuurt die over deze kwaliteiten en vaardigheden beschikt. Let zeker ook op het volgende:

  • Google (en andere zoekmachines) manifesteert zich steeds meer als een mens. De zoekmachine leert. Dat betekent dat optimaliseren op een woord of een zinsdeel echt niet meer voldoende is om te scoren. Het semantische web, waar betekenissen, relaties en interpretaties met elkaar verweven zijn, is steeds meer bepalend. En dat betekent dat een goede tekst meer thematisch gericht is dan zoekwoordgericht. Lees hier bijvoorbeeld onze blog over Google Rankbrain.
  • Google kijkt naar wat er gebeurt op een pagina met teksten en andere content waarvoor je zoekmachineoptimalisatie hebt toegepast. Dus sta je (tijdelijk) op een toppositie, maar blijft niemand van je bezoekers langer dan enkele seconden hangen, dan zul je snel weer zakken. Kortom, ga met een term nooit voor een snel succes, maar vraag je vooral af wat je je lezer wil bieden. Heb je dat in kaart, dan vul je een pagina SEO-proof in, maar met de focus op de lezer.
  • In een volle markt met veel zelfbenoemde SEO-specialisten geldt vaak dat goedkoop duurkoop is. Hoe mooi en aanlokkelijk het ook klinkt, teksten die een paar cent per woord kosten, gaan je geen successen opleveren op de lange termijn. Reken eens uit wat het kost als je je zoekmachinoptimalisatie teksten elk half jaar moet aanpassen. En vergeet vooral ook niet de tijd die je zelf kwijt bent aan het organiseren van het werk en het sleutelen in het cms van je website.

4. Aantrekkelijk schrijven voor het web
Een top tekstschrijver weet als geen ander hoe hij aantrekkelijk kan schrijven voor het web. Hoe een copywriter dat effectief aanpakt?

  • Door het vinden van de juiste ‘tone of voice’
  • Geen grote lappen tekst, maar korte zinnen/regels/alinea’s
  • Doelgericht schrijven door de lezer direct aan te spreken met ‘je’ of ‘u’
  • Belangrijk is vooral dat een copywriter overzicht weet te bewaren in teksten
  • Het vermijden van werkwoorden die niet relevant zijn (kunnen, worden, zullen)
  • Het schrappen van woorden die twijfel opwekken (misschien, wellicht, eventueel)

Scroll je huidige webteksten maar eens door. Zijn die teksten geschreven door een professionele tekstschrijver, maar voldoen ze niet aan bovenstaande vereisten? Tijd om in actie te komen en wel een goede tekstschrijver voor website in te schakelen.

5. De prijs: met welke tekstschrijver heb je een klik?
De prijs is natuurlijk altijd een beetje een dingetje. Logisch, want in de markt lopen de prijzen sterk uiteen. De ene schrijver rekent per woord, de ander per uur. Hoe weet je dan als opdrachtgever of je waar krijgt voor je geld? Vraag jezelf af wat jij belangrijk vindt in een tekstschrijver. Beschik je over voldoende tijd om zelf ook actief deel te nemen aan het schrijfproces of wil je liever zoveel mogelijk uitbesteden?

Verder helpt het om de referenties van een tekstschrijver te bekijken of te bellen (via Skype bijvoorbeeld) met een copywriter. Een wijze raad voor wat betreft het tarief: als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook het geval.

 

Partner in seo-proof teksten

Ben jij van mening dat het schrijven van goede geoptimaliseerde teksten inderdaad vakmanschap is, neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvende brainstormsessie. Dan kunnen we je laten zien dat je kunt scoren op termen met veel zoekvolume, maar daarnaast ook veel kunt bereiken door in een niche te gaan zitten met weinig concurrentie of zoekverkeer dat heel concreet scoort. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn getraind door Alain Sadon, een van de bekende goeroe’s van Nederland op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Met onze vakkundigheid zit het dus wel snor. Het beste bewijs? Het feit dat je deze zoekmachineoptimalisatie tekst en pagina hebt gevonden in Google en onze eigen optimalisatie dus aardig op orde is. Bekijk hier ook onze klanten en recente projecten.

Dus…
Conclusie: een goede tekstschrijver voor website zorgt ervoor dat de SEO-eisen van Google in balans zijn met wat je voor de lezer en voor jezelf wilt bereiken. Welke tekstschrijver kies jij voor je eerstvolgende schrijfklus?

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur