Tekstschrijver contentmarketing

Op zoek naar een tekstschrijver contentmarketing?
Als ondernemer, marketeer of communicatiemanager weet je als geen ander dat (zakelijk) bloggen en het maken van relevante posts je iets kan opleveren. Unieke content levert je bijvoorbeeld een betere ranking op in Google. Toch ontbreekt het je vaak aan tijd, inspiratie of vaardigheden om hiermee aan de slag te gaan. Bij het effectief inzetten van contentmarketing heeft het absoluut meerwaarde om een tekstschrijver in te schakelen. Contentmarketing gaat tenslotte niet over een enkele blog die je schrijft. Waarom is contentmarketing zo belangrijk en wat heeft het voor meerwaarde om een tekstschrijver in te schakelen voor contentmarketing?

Wat is de kracht van contentmarketing?


Contentmarketing draait volledig om het bieden van relevante informatie of content aan je doelgroep. Unieke en concrete content helpt je om autoriteit te worden in je vakgebied en biedt daarnaast oplossingen voor de vraagstukken waar je doelgroep mee rondloopt. Voor jouw bedrijf of organisatie biedt het enorm veel kansen als je effectief met content bezig bent. Zodra je met contentmarketing aan de slag gaat, moet je eigenlijk van alle markten thuis zijn: van zakelijk bloggen tot het maken van whitepapers, het creëren van e-books, digitale nieuwsbrieven en bovendien wervende teksten schrijven voor social media. Ontbreekt het jou aan tijd of motivatie? Je kunt natuurlijk voor al deze zaken een ervaren contentmarketing tekstschrijver inschakelen.

Hoe begin je en wat zijn de randvoorwaarden?
Als je met contentmarketing aan de slag gaat, is het belangrijk om een bepaalde (digitale) strategie uit te stippelen. Het heeft geen zin om lukraak maar met content bezig te zijn. Dit kun je onder andere realiseren door je kanalen te definiëren, te bepalen wie of wat je doelgroep is en door samen met een tekstschrijver te kijken naar welke combinatie hiervoor het meest geschikt is. Het gebruik van foto en film kan bovendien hierin erg nuttig zijn. Je kunt het inzetten om de nieuwsgierigheid van je doelgroep te prikkelen, maar je kunt het ook aanvullend inzetten als ondersteuning van geschreven content. Heb je er al over nagedacht welke infographics, afbeeldingen, foto’s en films een bijdrage kunnen leveren aan content die je schrijft?

De toegevoegde waarde van een tekstschrijver contentmarketing


Bij het schrijven van inhoudelijke content kan het inzetten van een tekstschrijver van toegevoegde waarde zijn. Feit is nu eenmaal dat sommige boodschappen het beste te verpakken zijn in een tekst. Ze lenen zich perfect voor een rustig moment om te lezen, maar soms is het ook lastig om tekst in een beeld te vangen of is een tekst juist perfect geschikt om een gevoel van een bepaald merk te kunnen uitdragen. Een doorgewinterde copywriter weet als geen ander hoe je met woorden iets kunt overbrengen op jouw doelgroep. Bij het schrijven van een goede tekst draait alles om inhoud. Daarom juist is tekst bij uitstek geschikt om je als autoriteit te ontwikkelen in een bepaald vakgebied. Een goede tekstschrijver weet precies dat gevoel te vertolken wat jij wilt zeggen met je boodschap. Daarmee ontstaat een verbinding die op zowel de korte als de lange termijn duurzame klantrelaties oplevert.

Het nut van een copywriter contentmarketing en SEO
Een copywriter inschakelen voor contentmarketing heeft ook absoluut meerwaarde voor SEO. Goed geschreven online content is namelijk snoep voor de zoekmachines. Je scoort dus hoger in de zoekmachines van het internet! Dit verbetert je online zichtbaarheid en dat maakt het een stuk eenvoudiger om in contact te komen met je doelgroep of mogelijke prospects. Juist jouw organische posities zorgen van meet af aan voor een gevoel van kwaliteit, want als Google je bovenaan zet, dan moet je wel goed zijn! Een goede copywriter weet dus als geen ander hoe contentmarketing kan bijdragen aan SEO. Een SEO tekstschrijver houd daar bij het schrijven van content voor zoekmachines altijd rekening mee, zonder dat je bang hoeft te zijn dat teksten niet meer goed leesbaar zijn.

Andere succesfactoren voor contentmarketing
Hoe effectief contentmarketing is, wordt mede bepaald door het gebruik van beeld bij je teksten. Toch zijn er nog meer succesfactoren op te noemen die een bijdrage kunnen leveren:

-Marketing automation: dit betekent dat je prospects helpt in het aankoopproces door relevante content te automatiseren met als doel om leadconversie te verhogen. Dit kan bijvoorbeeld automatische opvolging zijn bij het downloaden van een E-book.

-Timing: een goede timing is essentieel als je met contentmarketing bezig bent. Iets op het juiste moment plaatsen of tonen aan je doelgroep heeft absoluut toegevoegde waarde.

-Continu bijsturen: het is belangrijk content continue naast de statistieken te houden. Naar aanleiding van de resultaten kun je content vaak aanpassen, wijzigen en/of verbeteren.

-Een goede copywriter: natuurlijk, een goede tekstschrijver mag in dit proces niet ontbreken. Een ervaren en goede tekstschrijver schrijft foutloze content waarmee je als bedrijf of organisatie voor de dag kunt komen.

tekstschrijver contentmarketing

Besteed contentmarketing uit aan ervaren copywriters


Zoals je nu wellicht begrijpt, is aan de slag gaan met contentmarketing een flinke klus. Is het niet helemaal jouw ding? Dan kun je het maar beter uitbesteden aan een expert. Deze heeft de tijd en energie om met teksten schrijven aan de slag te gaan. Sta je te trappelen om successen te boeken met relevante content? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen als je op zoek bent naar een copywriter contentmarketing. Wij kunnen je als geen ander verder helpen in dit proces!

 

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur