Tekstschrijver commercieel
Zoveel tekstschrijvers, zoveel specialismen. Maar jij bent op zoek naar een tekstschrijver commercieel, oftewel een copywriter die ondernemend kan denken en kan schrijven. Goed nieuws, je bent op de juiste plek gearriveerd. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie hebben heel veel ervaring met het schrijven van reclameteksten en teksten met een commercieel tintje. Waaraan kan je een tekstschrijver met commercieel talent en inzicht herkennen?
- Commercieel betekent niet dat de boodschap opzichtig reclameachtig moet zijn. Het gaat er namelijk ook om dat je als afzender geloofwaardig en betrouwbaar bent. Wij geloven dus niet zozeer in superlatieven en eindeloos veel bijvoeglijk naamwoorden. Een goede commerciële tekst moet vooral relevant zijn en de voordelen voor de lezer benadrukken. En een tekstschrijver met commercieel inzicht snapt dat.
- Om die voordelen van de lezer of doelgroep te kunnen inschatten, zal een goede commerciële tekstschrijver altijd vragen stellen over de doelen van de tekst en de commerciële doelen van het medium waar de tekst verschijnt. Is het de bedoeling om direct iets te verkopen? Wil je adresgegevens verzamelen? Een ingevuld contactformulier ontvangen of in algemene zin je toegevoegde waarde voor de klant zichtbaar maken? Op basis van wat jij voor ogen hebt, maken wij een tekst die passend is. En natuurlijk aansluit bij de fase waarin een potentiële klant zich bevindt.
- Een tekstschrijver die commercieel is, zal altijd een vertaalslag maken tussen de doelen van een opdrachtgever en de wensen die de doelgroep of de lezer heeft. Dus dat betekent in ons geval dat we niet klakkeloos opschrijven: bedrijf X heeft de beste service. Nee, we vragen door en horen van onze klant dat zijn klanten het fijn vinden dat ze snel worden geholpen en direct weten wat het gaat kosten. Dan verwerken we dat in de tekst. Een tekstschrijver met commercieel inzicht is dus altijd zo concreet mogelijk en laat de lezer meteen weten wat het hem oplevert als hij in zee gaat met bedrijf X.
- Een tekstschrijver commercieel schrijft altijd met oog voor de identiteit van de klant. Want als je als organisatie een commerciele boodschap wilt uitdragen, dan gaat het om veel meer dan alleen dat. De tekst als geheel moet een uitstraling en gevoel hebben dat past bij de organisatie. Dus ook met positionering, imago en branding houden wij altijd rekening. Want heb je je organisatie hoog in de markt gepositioneerd, dan wil je niet overkomen als een challenger. Ben je juist vaak actiematig bezig? Dan wil je dat ook overbrengen in de manier waarop je communiceert. Kortom, wanneer wij een commerciële tekst schrijven, moet niet alleen de boodschap kloppen. Ook het gevoel!
Commerciële tekstschrijver inhuren?
Zegt jouw gevoel nu dat je weleens te maken zou kunnen hebben met een tekstbureau dat snapt hoe je een goede commerciële tekst schrijft? Neem dan contact met ons op voor meer informatie, een advies of een kennismaking. Wij staan klaar om je te helpen bij het bereiken van jouw organisatiedoelen. Bekijk hier onze projecten en de klanten waarvoor we al mogen werken.