Een daadkrachtig tekstbureau

Wat vind jij belangrijk bij het kiezen van een tekstbureau? Dat willen wij van Swaans Communicatie graag van jou horen!

Onze team van tekstschrijvers schrijft teksten voor onder andere:

  • Websites (seo-proof, we zijn officieel seo-gecertificeerd)
  • Andere digitale uitingen zoals blogs, social media posts en e-mailnieuwsbrieven
  • Brieven, folders, brochures
  • Magazines, periodieken, personeelsbladen, redactionele artikelen, whitepapers
  • Jaarverslagen en beleidsstukken

USP’s van ons tekstbureau  

USP’s van ons tekstbureau  

Natuurlijk mag je verwachten dat we correct, actief en enthousiast schrijven en dat je een eindproduct krijgt waar je blij mee bent. Maar daarnaast vinden wij het traject eromheen heel belangrijk. Duidelijke afspraken maken. Steeds met jou communiceren. Dus schrik niet als we je nog een keer bellen of mailen om te vragen hoe de vork nu precies in de steel zit. Of als we je een lijstje sturen met een overzicht van interviewkandidaten die nog niet gereageerd hebben. Als je samenwerkt met ons tekstbureau, weet je altijd precies hoe het ervoor staat met je project. Ruis en aannames? Nee, niet bij ons! We bewandelen samen met jou de kortste weg naar het beste resultaat. Oh ja, ook nog belangrijk: afspraak is bij ons afspraak. Punt.

Spreekt dat je aan? Laten we dan binnenkort kennismaken. Vul het contactformulier op deze pagina in en we plannen een afspraak. Telefonisch of op locatie, kies jij maar.

 

Toe aan een goed tekstbureau?

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Wij staan te trappelen!

1

Vaste prijs voor een opdracht

We vinden het belangrijk om als tekstbureau verwachtingen te managen. Dus doen we voor aanvang van een opdracht een goede inventarisatie. Is de inkadering duidelijk? Dan maken we een vaste projectprijs. Zo weet jij precies waar je aan toe bent. Wel zo prettig.

2

Officeel SEO-gecertificeerd

Een goed tekstbureau dat webteksten schrijft, moet kennis hebben van zoekmachineoptimalisatie. Ons team is zelfs SEO-gecertificeerd. We zijn getraind door een van de topexperts op dit gebied en houden onze kennis continu up-to-date. Jouw online succes is immers het onze!

3

Flexibiliteit en zekerheid

Vanwege de omvang van ons team, kunnen we altijd snel schakelen. Ons tekstbureau is dus herkenbaar aan korte doorlooptijden, direct persoonlijk contact en een continue bezetting.

4

Persoonlijk contact

Je hebt bij ons tekstbureau altijd een vast aanspreekpunt, iemand die volledig op de hoogte is van het project en jou op de hoogte houdt van de stand van zaken. Bij ons hoef je dus niets twee keer uit te leggen en weet je dat je op elk moment kunt bellen of mailen om samen het project door te spreken.

5

Korte levertijden

Strakke deadlines, spoedopdrachten, persberichten met een specifieke publicatiedatum: wij draaien er onze hand niet voor om. We hebben als tekstbureau juist gekozen voor een vooruitstrevende aanpak als het gaat om snelheid, flexibiliteit en meedenken.

6

Veel en brede ervaring

Swaans Communicatie is al sinds 2004 een tekstbureau. We hebben ons sindsdien breed georienteerd. En dus werken we zowel voor het bedrijfsleven als maatschappelijke instellingen en onderwijs. Onze tekstschrijvers zijn gewoon erg nieuwsgierig! En dat zie je terug in de grote diversiteit van organisaties waarvoor we werken.

Als tekstbureau mogen we ons al inzetten voor heel veel mooie merken en bedrijven, zoals:

tekstschrijven coop
copywriters
copywriters

Een greep uit ons werk

Vertel ons hoe je wilt werken

Een belangrijke kracht van ons team? Wij passen onze werkwijze aan op jouw doelen, methodes en tools. Ja, natuurlijk geven we ook advies en zetten we onze expertise op het gebied van tekst en content graag optimaal in. Dus je mag van ons echt veel meer verwachten dan een jij-roept-en-wij-draaien-mentaliteit. Sterker nog, zo’n houding vinden wij maar niks.

Heel vaak komen we al aan tafel als de strategie voor een project of middel bepaald wordt. We denken mee over een contentstrategie, over de centrale boodschap van een campagne, de tone of voice van een document of de grafische indeling van een webpagina. Of we gaan aan de slag met een contentkalender. Jij als klant bepaalt of je dat waardevol vindt. Zoniet, dan schuiven we gewoon aan zodra het tekstschrijven kan beginnen. Ook prima!

Als het gaat om de manier van werken, laten wij ons graag leiden door jouw wensen. Dus of je bijvoorbeeld wilt werken met Dropbox, Office365, Sharepoint, Drive Wetransfer, Slack, Asana of iets heel anders: wij passen ons aan. Al deze tools kennen we van binnen en van buiten, net als diverse contentmanagementsystemen zoals bijvoorbeeld WordPress. Welke tool of techniek je ook kiest: samenwerken, daar draait het wat ons betreft om!

Twee klantgroepen

Grofweg zijn onze klanten onder te verdelen in twee groepen. Een eindklant is een bedrijf of organisatie die zelf teksten nodig heeft, bijvoorbeeld voor een webproject, mailings, brieven en noem maar op. In de meeste gevallen werken we samen met de marketingmanager of de directeur. We doen zowel eenmalige klussen als doorlopende opdrachten. We zijn sparringpartner in de breedste zin van het woord en helpen indien nodig ook bij coordinatie richting bijvoorbeeld een fotograaf, vormgever of webbouwer.

We werken ook heel graag voor onze tweede klantgroep: bureaus. Dan bedoelen we communicatiebureaus, reclamebureaus, online marketeers of marketingafdelingen binnen grote concerns. Als tekstbureau zijn we een zichtbare of onzichtbare onderaannemer die specifiek het onderdeel copywriting binnen grote projecten of campagnes verzorgt. Ideaal voor dit soort bedrijven: ze hoeven zelf geen copywriter in dienst te nemen, maar doen een beroep op creatieve contentmakers als ze er behoefte aan hebben.

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur