Vergroot de impact van je boodschap.
Gebruik ons strategisch inzicht.

Bereik je doelen
Regelmatig gaat aan het schrijfproces een strategische sessie vooraf. Samen met jou bepalen we jouw doelen. We maken een plan waarme je jouw zichtbaarheid naar een hoger niveau tilt of thought leadership claimt. We helpen je om meer continuïteit in je communicatie en marketing te krijgen. Zodat jij bereikt wat je voor ogen hebt en maximale impact maakt met jouw boodschap.

Maak het haalbaar en meetbaar 
Bij strategisch inzicht hoort ook inzicht in jouw dagelijkse praktijk. Een strategie is namelijk alleen maar goed als hij ook uitvoerbaar is. Wat is haalbaar qua tijd, budget en uitvoering? Wie heeft welke verantwoordelijkheden en welke KPI’s gaan we meten? Wij maken de combinatie tussen creativiteit en meetbaarheid.

Deze klanten boeken al resultaat met onze strategische ondersteuning:

Strategische ondersteuning

Dankzij onze ruime ervaring in multidisciplinaire teams, weten wij wat jij nodig hebt om succesvol te zijn en resultaat te boeken met jouw project. Kun jij daarin ondersteuning gebruiken? Dan denken wij strategisch en tegelijkertijd pragmatisch met je mee. Wij adviseren binnen onze expertise graag over:

✔️ Communicatie- en marketingstrategie
Wat en wie wil je bereiken met (de teksten voor) je communicatie- of marketinginspanningen? Hoe ziet jouw doelgroep je nu en hoe zou je gezien willen worden? Aan welke informatie heeft je doelgroep behoefte? En op welke plekken kan je jouw klanten of prospects bereiken? Deze vragen beantwoorden we samen en worden het fundament voor al ons schrijfwerk.

✔️ Operationele strategie
Wie of welke afdelingen zijn betrokken bij het project? Wie krijgt inzage en in welke volgorde? Is er ook nog een externe partner (bijvoorbeeld op het gebied van online marketing) betrokken? Welke systemen of tools gebruiken we om de contentflow te managen en zo efficiënt mogelijk te werken? Wij zorgen ervoor dat alles op rolletjes loopt.

✔️ Contentstrategie
Hoe maak je jouw boodschap relevant voor je doelgroep? Welke kanalen zet je in? Wie wordt de spreekbuis van de organisatie en hoe zorg je ervoor dat jouw team de strategie ondersteunt en meehelpt om de olievlek te laten groeien? Wij laten de content het werk doen.

✔️ Contentplanning en -creatie
Door structureel bezig te zijn met het maken en verspreiden van relevante content, vergroot je je zichtbaarheid. Een goede planning is daarbij essentieel, net als het gebruik van de juiste tools en technieken om maximaal creatief, effectief en meetbaar bezig te zijn.

✔️ Schrijfstrategie
Met de juiste schrijfstijl versterk je je eigen identiteit én laat je jouw lezer zich thuis voelen. Door goede afspraken te maken over stijl, tone of voice, jargon, structuur en alles wat met tekst te maken heeft, creëer je jouw eigen signatuur. Mooi meegenomen: van duidelijke schrijfafspraken heeft de hele organisatie profijt.

tekstscchrijvers contentstrategie
Geef je doelgroep consistente, aantrekkelijke en relevante ervaringen met je merk of organisatie. Zo verstevig je je imago en komen klanten bij je terug.
Inge Gruijters

Inge Gruijters

Tekstschrijver en adviseur, met ervaring in online marketing. Van nature nieuwsgierig. Heeft vaak heel veel tabbladen openstaan.

inge@swaanscommunicatie.nl

Marloes

Marloes Koopman

Tekstschrijver en adviseur, wordt enthousiast van diversiteit in doelgroepen en verhalen. Houdt van goede koffie (en die hebben we!).

marloes@swaanscommunicatie.nl

Maud Robberts

Maud Robberts

Tekstschrijver en adviseur, ervaren journalist. Heeft oor voor het verhaal van de organisatie en oog voor de wensen van de doelgroep.

maud@swaanscommunicatie.nl

Miriam Swaans

Miriam Swaans

Heeft een onstilbare honger naar verhalen van andere ondernemers. Houdt van woordgoochelen. Kan niet zonder chocolade.

miriam@swaanscommunicatie.nl

Sophie Bogaers

Sophie Bogaers

Tekstschrijver en adviseur, ervaren in online contentcreatie. Gedisciplineerd, gestructureerd en geïnteresseerd. Maakt graag lijstjes.

sophie@swaanscommunicatie.nl

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director

RIBW BRABANT begeleidt EN ONDERSTEUNt MENSEN MET PSYCHIATRISCHE PROBLEMATIEK
Ik zie Swaans Communicatie als een verlengstuk van onze afdeling. De tekstschrijvers hebben een klik met onze afdeling, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. Ze zijn flexibel en breed inzetbaar, waardoor hun inzet steeds ingrijpt op dat wat wij op dat moment nodig hebben. Qua vorm, inhoud én aanpak. Met de hulp van de tekstschrijvers van Swaans Communicatie houden we als afdeling onze span-of-control groot.

Neeltje van den Hoogen
Hoofd Marketing & Communicatie
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands