Zoek jij een copywriter?
Ben jij op zoek naar een tekstschrijver die met slimme woorden jouw doelgroep in beweging brengt? Naar een professional die precies weet welke psychologische triggers je toevoegt om je bezoekers of lezers te activeren? Het is onze missie om bij te dragen aan jouw commercieel succes.
Wij zijn ervaren copywriters die je (onder andere) helpen bij:
✅ Het op papier zetten van jouw verhaal voor je website
✅ Het schrijven van converterende teksten die bijdragen aan jouw bedrijfsresultaat
✅ Het maken van content voor blogs, artikelen, whitepapers en social media
De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven aantrekkelijke, relevante en prettig leesbare teksten. Voor consumenten, business to business, mkb, onderwijs en non-profit. We zijn nieuwsgierig van karakter, hebben net zoveel oog voor de grote lijnen als voor de kleinste details. Bovendien zit het in onze natuur om te helpen. Daarom nemen we alle zorgen weg. We leveren altijd een eindproduct dat staat als een huis. En logischerwijs doen we dat altijd op tijd. Gewoon zoals dat hoort.
Vertel hoe wij jou kunnen helpen.
Onze copywriters staan voor je klaar!
Creatief en functioneel
Wij copywriters weten dat een tekst niet alleen maar creatief kan zijn. Je wilt iets bereiken. En daarover denken wij net zo hard na als over mooie of originele formuleringen.
Flexibel en servicegericht
Soms heb je haast, in andere gevallen niet. Ons doel: jouw deadline halen. Ja hoor, creativiteit laat zich prima sturen. Bij onze copywriters wel tenminste.
SEO-gecertificeerd
Als onze copywriters webteksten schrijven, zorgen ze voor optimale vindbaarheid in de zoekmachines. Want ja, zonder lezers heb je aan al die mooie woorden helemaal niks.
Persoonlijk contact
Je hebt altijd een copywriter als vast aanspreekpunt. Nooit hoef je iets twee keer uit te leggen. Vanzelfsprekend, vinden wij.
Breed inzetbaar
We zijn kameleons. We werken zowel voor het bedrijfsleven als maatschappelijke instellingen en onderwijs.
Wij regelen het voor je
Jij als communicatieprofessional, marketeer, manager of ondernemer hebt het druk genoeg. Wij doen ons werk zonder gedoe.
Webteksten
We laten jouw bezoeker zien wie je bent, waar je voor staat en natuurlijk wat je voor hem of haar kunt betekenen. Met de juiste triggers, zodat jouw website een dynamische leadgenerator wordt.
Blogs, artikelen & whitepapers
Met waardevolle informatie verrassen we jouw connecties, volgers of bezoekers. Met jouw expertise help je ze op weg. En dat gaat ook jou iets opleveren.
Cases, testimonials & klantverhalen
Een succesvol partnership of een mooie klantreis vertalen wij naar inspirerende content. Met een goed verhaal zetten we jouw prospects aan het denken.
Interviews & reportages
Een gesprek is de perfecte basis om het naadje van de kous te weten te komen. Interviewen is dan ook daily business voor ons. Telefonisch of op locatie.
Social content(kalenders)
Met content die interessant is voor jouw doelgroep, vergroten we je zichtbaarheid en zetten we jouw deskundigheid in de spotlights. Zodat jij de eerste bent aan wie ze denken, als ze jouw dienst of product nodig hebben.
Nieuwsberichten & actualiteit
Relevant nieuws, organisatie-updates, brancheontwikkelingen: met teasende nieuwsberichten bereiken wij keer op keer jouw doelgroep.
Een greep uit ons werk
Copywriters voor SEO-teksten
Zoekmachineoptimalisatie uitvoeren voor bestaande of nieuwe teksten? De tijd waarin je met een beetje keyword stuffing en het manipuleren van zinnen resultaat kon boeken, is voorbij. Gelukkig! Google heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld en dus is het optimaliseren van teksten voor de zoekmachine werk voor specialisten geworden. Tekstspecialisten om precies te zijn. Wij zijn nadrukkelijk bezig met het up-to-date houden van onze kennis over optimalisatie. Dat combineren we met onze creatieve copywritingskills. Het resultaat? De lezer zal nauwelijks of helemaal niet merken dat een tekst is geoptimaliseerd. En dat resulteert in meer engagament en conversie.
Samen de strategie bepalen
Ben jij van mening dat het schrijven van goede geoptimaliseerde teksten inderdaad vakmanschap is, neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvende brainstormsessie. Dan kunnen we je laten zien dat je kunt scoren op termen met veel zoekvolume, maar daarnaast ook veel kunt bereiken door in een niche te gaan zitten met weinig concurrentie of zoekverkeer dat heel concreet scoort. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn getraind door ’s lands beste experts op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Met onze vakkundigheid zit het dus wel snor. Het beste bewijs? Het feit dat je deze zoekmachineoptimalisatie tekst en pagina hebt gevonden in Google en onze eigen optimalisatie dus aardig op orde is. Bekijk hier ook onze klanten en recente projecten.
Welke eindproducten kun je van onze copywriters verwachten?
- Online teksten voor websites, online magazines en social media. Van webteksten tot blogs, infographics, nieuwsberichten, posts op Facebook, LinkedIn Twitter, Instagram en het inrichten van profielpagina’s en companypages.
- Offline teksten voor magazines, folders, brochures, jaarverslagen, advertenties, draaiboeken, persberichten, toespraken, beleidsdocumenten, jaarplannen en meer.
- Uitgewerkte vakartikelen, opiniestukken, reportages, interviews en verslagen. Inclusief het doen van research, het verzamelen, structureren en herschrijven van informatie. Kortom: een contentproductie van A tot Z over een specifiek onderwerp.
Copywriters met een scherpe blik
De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn gespecialiseerd in het helder en aantrekkelijk verwoorden van elke boodschap. Schakel onze copywriters in voor allerlei opdrachten op het gebied van tekstschrijven en copywriting. Bekijk onze specialismen, zie voor welke prachtige bedrijven we al werken of neem direct contact met ons op voor het maken van een afspraak of meer informatie.
Zoek je een copywritingpartner in de zoekmachineoptimalisatie van je teksten, houd dan rekening met het volgende:
- Google (en andere zoekmachines) manifesteert zich steeds meer als een mens. De zoekmachine leert. Dat betekent dat optimaliseren op een woord of een zinsdeel echt niet meer voldoende is om te scoren. Het semantische web, waar betekenissen, relaties en interpretaties met elkaar verweven zijn, is steeds meer bepalend. En dat betekent dat een goede tekst meer thematisch gericht is dan zoekwoordgericht. Lees hier bijvoorbeeld onze blog over Google Rankbrain.
- Google kijkt naar wat er gebeurt op een pagina met teksten en andere content waarvoor je zoekmachineoptimalisatie hebt toegepast. Dus sta je (tijdelijk) op een toppositie, maar blijft niemand van je bezoekers langer dan enkele seconden hangen, dan zul je snel weer zakken. Kortom, ga met een term nooit voor een snel succes, maar vraag je vooral af wat je je lezer wil bieden. Heb je dat in kaart, dan vul je een pagina SEO-proof in, maar met de focus op de lezer.
- In een volle markt met veel zelfbenoemde SEO-specialisten geldt vaak dat goedkoop duurkoop is. Hoe mooi en aanlokkelijk het ook klinkt, teksten die een paar cent per woord kosten, gaan je geen successen opleveren op de lange termijn. Reken eens uit wat het kost als je je zoekmachinoptimalisatie teksten elk half jaar moet aanpassen. En vergeet vooral ook niet de tijd die je zelf kwijt bent aan het organiseren van het werk en het sleutelen in het cms van je website.
Tekstschrijver of copywriter?
Aan de borreltafel krijgen wij vaak de vraag: wat is het verschil tussen copywriters en tekstschrijvers? Een eenduidig antwoord is er niet. Voor de een (en voor Wikipedia) is een copywriter iemand die slogans, oneliners en pay offs schrijft. Voor een ander zijn beide schrijvers. Onze copywriters blinken vooral uit in inhoud. Dat betekent overigens niet dat we elke dag ellenlange verhalen schrijven. Integendeel. Wij schrijven net zo makkelijk een lange blog of een longread als een pakkende alinea voor een folder. Waarbij we altijd oog hebben voor commerciële doelen of een marketinggerelateerde boodschap. Onze kracht? Dat we die boodschap op een voor de lezer relevante manier weten te verpakken en voorzien van de juiste, activerende triggers