Copywriters

Zoek je copywriters? Tekstspecialisten die niet alleen jouw boodschap begrijpen, maar deze ook aantrekkelijk presenteren aan de doelgroep? De copywriters waarnaar je gezocht hebt, heb je nu gevonden! De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven aantrekkelijke, relevante en prettig leesbare teksten. Voor consumenten, business to business, mkb, onderwijs en non-profit. Vanzelfsprekend zijn wij niet de enige goede tekstschrijvers in het land, maar op sommige vlakken maken we écht het verschil. Dat zeggen klanten althans, hopelijk kan jij daarover binnenkort ook zelf oordelen! Bepaal zelf wat jij op het eerste gezicht vindt van ons inlevingsvermogen, onze flexibiliteit en verfrissende aanpak. Kijk daarvoor eens rond op onze projectenpagina.

Tekstschrijver of copywriter? 
Aan de borreltafel krijgen wij vaak de vraag: wat is nu het verschil tussen copywriters en tekstschrijvers? Een eenduidig antwoord is er niet. Voor de een (en voor Wikipedia) is een copywriter iemand die slogans, oneliners en pay offs schrijft. Voor een ander zijn beide schrijvers. Onze copywriters blinken vooral uit in inhoud, dus minder in slogans en pay offs. We zeggen het maar gewoon eerlijk: het schrijven van pure reclameteksten past minder goed bij ons. Dat betekent overigens niet dat we elke dag ellenlange verhalen schrijven. Integendeel. Wij schrijven net zo makkelijk een lange blog als een pakkende alinea voor een folder. Waarbij we zeker oog hebben voor commerciële doelen of een marketinggerelateerde boodschap. Onze kracht? Dat we die boodschap op een voor de lezer relevante manier weten te verpakken. Welke eindproducten kun je van onze copywriters verwachten?

  • Online teksten voor websites, online magazines en social media. Van webteksten tot blogs, infographics, nieuwsberichten, posts op Facebook, LinkedIn Twitter, Instagram en het inrichten van profielpagina’s en companypages.
  • Offline teksten voor magazines, folders, brochures, jaarverslagen, advertenties, draaiboeken, persberichten, toespraken, beleidsdocumenten, jaarplannen en meer.
  • Uitgewerkte vakartikelen, opiniestukken, reportages, interviews en verslagen. Inclusief het doen van research, het verzamelen, structureren en herschrijven van informatie. Kortom: een contentproductie van A tot Z over een specifiek onderwerp.

Copywriters met een scherpe blik
De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn gespecialiseerd in het helder en aantrekkelijk verwoorden van elke boodschap. Schakel onze copywriters in voor allerlei opdrachten op het gebied van tekstschrijven en copywriting. Bekijk onze specialismen, zie voor welke prachtige bedrijven we al werken of neem direct contact met ons op voor het maken van een afspraak of meer informatie.

Meer weten?
Neem contact met ons op via info@swaanscommunicatie.nl of telefonisch
via 013 460 03 39.

Jouw vraag of verzoek over copywriting

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
Kwaliteit is nooit toeval, toch?

Onze copywriters staan voor je klaar!

1

Creatief en functioneel

Wij copywriters dat een tekst niet alleen maar creatief kan zijn. Je wilt iets bereiken. En daarover denken wij net zo hard na als over mooie of originele formuleringen.

2

Flexibel en servicegericht

Soms heb je haast, in andere gevallen niet. Ons doel: jouw deadline halen. Ja hoor, creativiteit laat zich prima sturen. Bij onze copywriters wel tenminste.

3

SEO-gecertificeerd

Als onze copywriters webteksten schrijven, zorgen ze voor optimale vindbaarheid in de zoekmachines. Want ja, zonder lezers heb je aan al die mooie woorden helemaal niks.

Onze copywriters schrijven al voor:

copywriters
copywriters
copywriters online
teksten copywriters
copywriters online

Een greep uit ons werk

Copywriters voor SEO-teksten

Zoekmachineoptimalisatie uitvoeren voor bestaande of nieuwe teksten? De tijd waarin je met een beetje keyword stuffing en het manipuleren van zinnen resultaat kon boeken, is voorbij. Google heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld en dus is het optimaliseren van teksten voor de zoekmachine werk voor specialisten geworden. Tekstspecialisten om precies te zijn. Wij zijn nadrukkelijk bezig met het up-to-date houden van onze kennis over optimalisatie. Dat combineren we met onze creatieve copywritingskills. Het resultaat? De lezer zal nauwelijks of helemaal niet merken dat een tekst is geoptimaliseerd. En dat resulteert in meer engagament en conversie.

Partner in SEO-proof content

Ben jij van mening dat het schrijven van goede geoptimaliseerde teksten inderdaad vakmanschap is, neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvende brainstormsessie. Dan kunnen we je laten zien dat je kunt scoren op termen met veel zoekvolume, maar daarnaast ook veel kunt bereiken door in een niche te gaan zitten met weinig concurrentie of zoekverkeer dat heel concreet scoort. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn getraind door ’s lands beste experts op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Met onze vakkundigheid zit het dus wel snor. Het beste bewijs? Het feit dat je deze zoekmachineoptimalisatie tekst en pagina hebt gevonden in Google en onze eigen optimalisatie dus aardig op orde is. Bekijk hier ook onze klanten en recente projecten.

Zoek je een copywritingpartner in de zoekmachineoptimalisatie van je teksten, houd dan rekening met het volgende:

  • Google (en andere zoekmachines) manifesteert zich steeds meer als een mens. De zoekmachine leert. Dat betekent dat optimaliseren op een woord of een zinsdeel echt niet meer voldoende is om te scoren. Het semantische web, waar betekenissen, relaties en interpretaties met elkaar verweven zijn, is steeds meer bepalend. En dat betekent dat een goede tekst meer thematisch gericht is dan zoekwoordgericht. Lees hier bijvoorbeeld onze blog over Google Rankbrain.

  • Google kijkt naar wat er gebeurt op een pagina met teksten en andere content waarvoor je zoekmachineoptimalisatie hebt toegepast. Dus sta je (tijdelijk) op een toppositie, maar blijft niemand van je bezoekers langer dan enkele seconden hangen, dan zul je snel weer zakken. Kortom, ga met een term nooit voor een snel succes, maar vraag je vooral af wat je je lezer wil bieden. Heb je dat in kaart, dan vul je een pagina SEO-proof in, maar met de focus op de lezer.
  • In een volle markt met veel zelfbenoemde SEO-specialisten geldt vaak dat goedkoop duurkoop is. Hoe mooi en aanlokkelijk het ook klinkt, teksten die een paar cent per woord kosten, gaan je geen successen opleveren op de lange termijn. Reken eens uit wat het kost als je je zoekmachinoptimalisatie teksten elk half jaar moet aanpassen. En vergeet vooral ook niet de tijd die je zelf kwijt bent aan het organiseren van het werk en het sleutelen in het cms van je website.

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur
Onze copywriters leren kennen?