Blog uitbesteden: een goed idee?

Je hebt al even een zakelijke blog en realiseert je dat het best veel tijd kost: daarom is je blog uitbesteden een serieuze overweging. Wat is het nut van bloggen uitbesteden aan een professionele copywriter en welke voordelen heeft het?

Wat levert het uitbesteden van bloggen jou op?
Een blog uitbesteden aan een ervaren tekstschrijver levert je diverse interessante voordelen op. Zo verzeker jij jezelf niet alleen van betere teksten, maar creëer je tegelijkertijd meer ruimte en tijd om je te focussen op zaken die jij belangrijk vindt. Je kunt als ondernemer, manager of marketeer nu eenmaal niet overal goed in zijn of tijd voor maken. Overigens betekent het niet dat bloggen niet belangrijk is. Het levert je waardevolle exposure voor je bedrijf of organisatie op. Je kunt je opinie, kennis en toegevoegde waarde te delen met je doelgroep. Juist daarom heeft het zin om een blog te laten schrijven door een professionele copywriter.

Aan wie besteed je het bloggen uit?
In eerste instantie ben je geneigd om het bloggen uit te besteden aan iemand die dichtbij je staat. Je kunt het bijvoorbeeld de secretaresse vragen, een uitvoerende marketeer op jouw afdeling of misschien wel je accountmanager die alles weet over het onderwerp waarover je wilt bloggen. Deze mensen inschakelen is goedkoper dan een tekstschrijver inhuren, dat is helemaal waar. Een nadelig feit is wel dat zij een ander vak beheersen. Ze zijn geen gekwalificeerde copywriters en ook voor hen geldt dat focus belangrijk is. Een tekst schrijven doe je niet zomaar tussendoor, dat had je immers zelf al ontdekt.

Wat is nodig voor het succesvol uitbesteden van bloggen?
Als je de keuze maakt om een blog laten schrijven door een professionele tekstschrijver, is het belangrijk dat je dit op de juiste wijze aanpakt. Bij een blog uitbesteden is succes alleen gegarandeerd als je je aan een aantal voorwaarden houdt. Wij dagen je uit om hiermee aan de slag te gaan. Je zult zien dat het je waardevolle content oplevert.

  • Neem voldoende tijd voordat je een opdracht uitzet bij een copywriter. Het is belangrijk dat je het blogonderwerp en jouw standpunt goed in beeld hebt. Vertaal dit ook naar een duidelijke briefing waarin je uitlegt wat je wilt bereiken met jouw blog. Eventueel kan je de tekstschrijver vragen om hiervoor een vragenlijstje voor je op te stellen.
  • Verzamel alle informatie die je in je blog verwerkt wilt hebben. Denk aan nieuwsberichten, blogs van anderen, visuele input. Alles is waardevol.
  • Vind je het moeilijk om zelf een eerste schets of stramien op papier te zetten, laat je dan (telefonisch) interviewen door de tekstschrijver die je hebt ingeschakeld. Deze manier van samenwerken kost jou absoluut de minste tijd.

Heb jij weleens een blog laten schrijven door een tekstschrijver of overweeg je om hiermee aan de slag te gaan? Zorg dat je bovenstaande kenmerken en/of voorwaarden altijd in je achterhoofd houdt bij het uitzetten van een opdracht. Het draagt bij aan efficiency en bespaart dus zeker weer kosten.

Wat zijn de voordelen van bloggen uitbesteden?
Zakelijk bloggen uitbesteden levert jou nog veel meer voordelen op.

  • Iemand van buitenaf kan jouw opinie en kennis veel scherper en kernachtiger formuleren. Schrappen is voor hem of haar veel makkelijker en zo komt een blog zelfs al in bijvoorbeeld 400 woorden tot de essentie.
  • Een goede blogger heeft uitgebreide SEO-kennis. Dit draagt bij aan de online vindbaarheid van je blog (en alle andere teksten op je website) en levert je dus meer webbezoek op. Nieuwe bezoekers, leads en wellicht zelfs klanten.
  • Je zichtbaarheid op social media zoals Linkedin, Twitter en Facebook verbetert als je scherpe en relevante blogs schrijft en hier deelt. Mensen zullen reageren en je post zelfs delen. Zo ontstaat een olievlek en brengen meer mensen een bezoek aan je website en een groei van je merk en reputatie.
  • Tot slot niet geheel onbelangrijk: door de verantwoordelijkheid voor bloggen bij een professional neer te leggen, ontstaat er meer continuïteit dan wanneer dit een sluitpost op je eigen agenda is.

Huur een professionele copywriter in
Een blog laten schrijven door een professional is dus helemaal niet zo’n gek idee. Door structureel een bescheiden vrij te maken in je marketingbudget doe je een waardevolle investering die zich ongetwijfeld terugverdient. Doe er je voordeel mee en huur vandaag nog een professionele copywriter in voor het schrijven van een smaakvolle en overtuigende blog. Vanzelfsprekend helpen wij je hier graag mee, dus neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking of offerte.

1

Ruime ervaring

Al zo'n 15 jaar houden wij ons bezig met het schrijven en herschrijven van online teksten, zoals webteksten, nieuwsberichten en blogs.

2

Van idee tot uitvoering

Weet je niet precies waarover je wilt bloggen? Wij maken een planning en leggen ideeën aan je voor die we vervolgens (zelfstandig) uitwerken. Ook maken we prikkelende social media posts.

3

Focus op resultaat

Elke tekst die wij schrijven versterkt jouw merk of organisatie. Je ontvangt meer doelgerichte prospects die actie ondernemen. Dit zorgt voor meer leads, contactmomenten, offerteaanvragen en verkopen.

4

Flexibiliteit en zekerheid

Wij werken altijd in teamverband voor onze klanten. We kunnen daarom snel schakelen en garanderen je continuïteit. Jij hebt daarnaast het voordeel van slechts één aanspreekpunt.

5

SEO-gecertificeerd

Al onze tekstschrijvers zijn in het bezit van een SEO-certificaat. Jaarlijks worden wij getraind door de meest vooraanstaande trainer in zoekmachinevriendelijkheid van Nederland.

6

Marktconforme tarieven

In verreweg de meeste gevallen werken we met een vaste prijs per opdracht. Onze tarieven zijn reëel en staan in zeer goede verhouding tot de duurzame kwaliteit die we leveren.

Deze klanten besteden bloggen al aan ons uit:

tekstschrijver persbericht
tekstschrijven coop
seo teksten

Een greep uit ons werk

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur