Miriam Swaans

Miriam Swaans


+31(0)13 460 03 39

Zoekmachineoptimalisatie teksten

Zoekmachineoptimalisatie uitvoeren voor bestaande of nieuwe teksten? De tijd waarin je met een beetje keyword stuffing en het manipuleren van zinnen resultaat kon boeken, is voorbij. Google heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld en dus is het optimaliseren van teksten voor de zoekmachine werk voor specialisten geworden. Tekstspecialisten om precies te zijn. Zoek je een partner in de zoekmachineoptimalisatie van je teksten, houd dan rekening met het volgende:

  • Google (en andere zoekmachines) manifesteert zich steeds meer als een mens. De zoekmachine leert. Dat betekent dat optimaliseren op een woord of een zinsdeel echt niet meer voldoende is om te scoren. Het semantische web, waar betekenissen, relaties en interpretaties met elkaar verweven zijn, is steeds meer bepalend. En dat betekent dat een goede tekst meer thematisch gericht is dan zoekwoordgericht. Lees hier bijvoorbeeld onze blog over Google Rankbrain.
  • Google kijkt naar wat er gebeurt op een pagina met teksten en andere content waarvoor je zoekmachineoptimalisatie hebt toegepast. Dus sta je (tijdelijk) op een toppositie, maar blijft niemand van je bezoekers langer dan enkele seconden hangen, dan zul je snel weer zakken. Kortom, ga met een term nooit voor een snel succes, maar vraag je vooral af wat je je lezer wil bieden. Heb je dat in kaart, dan vul je een pagina SEO-proof in, maar met de focus op de lezer.
  • In een volle markt met veel zelfbenoemde SEO-specialisten geldt vaak dat goedkoop duurkoop is. Hoe mooi en aanlokkelijk het ook klinkt, teksten die een paar cent per woord kosten, gaan je geen successen opleveren op de lange termijn. Reken eens uit wat het kost als je je zoekmachinoptimalisatie teksten elk half jaar moet aanpassen. En vergeet vooral ook niet de tijd die je zelf kwijt bent aan het organiseren van het werk en het sleutelen in het cms van je website.
    zoekmachineoptimalisatie teksten

Partner in seo-proof teksten

Ben jij van mening dat het schrijven van goede geoptimaliseerde teksten inderdaad vakmanschap is, neem dan eens contact met ons op voor een vrijblijvende brainstormsessie. Dan kunnen we je laten zien dat je kunt scoren op termen met veel zoekvolume, maar daarnaast ook veel kunt bereiken door in een niche te gaan zitten met weinig concurrentie of zoekverkeer dat heel concreet scoort. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn getraind door Alain Sadon, een van de bekende goeroe’s van Nederland op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Met onze vakkundigheid zit het dus wel snor. Het beste bewijs? Het feit dat je deze zoekmachineoptimalisatie tekst en pagina hebt gevonden in Google en onze eigen optimalisatie dus aardig op orde is. Bekijk hier ook onze klanten en recente projecten.

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur