Koploper door contentmarketing

Een goed verhaal past bij jouw merk beantwoordt op de behoefte van je doelgroep én levert een bijdrage aan het oplossen van een probleem. Kortom, met sterke content maak jij jouw merk herkenbaar, geliefd en onmisbaar.

Wij gaan voor je op zoek naar dat verhaal. Pakken de kern beet en schrijven het op zoals het ooit verteld werd bij het kampvuur. Of we bekijken het door een journalistieke bril. We leggen feiten bloot. Benoemen twijfels, aarzelingen en pijnpunten. Want: een goed verhaal hoeft niet romantisch te zijn. Het mag ook confronteren, een nieuwe werkelijkheid blootleggen, iemand slimmer maken of een lezer bij de kladden pakken. Maar met net zoveel plezier schetsen we een geweldige droom. Het einddoel: jou als thought leader, expert of koploper van je branche positioneren.

Onze content maakt jou:

Herkenbaar

Met elk verhaal of elke informatiedrager versterk je jouw reputatie als koploper in de branche.

Relevant

Kennis en kunde nodig binnen jouw vakgebied? Iedereen denkt direct aan jouw merk of organisatie.

Consistent

Hoe groot of klein je contentproduct ook is, het levert altijd een bijdrage aan jouw ambitie.

Enkele van onze projecten op het vlak van contentmarketing:

Van bruggen adviesgroep is landelijk koploper in financieel advies aan consumenten

Voor een groot contentproject vergeleken we diverse bureaus en besloten we in zee te gaan met Swaans Communicatie. Een partner moet voor ons accuraat zijn, meedenken en zich flexibel opstellen. Dankzij een overzichtelijke workflow hebben we in korte tijd een groot deel van onze webteksten geactualiseerd en beter vindbaar gemaakt. Een impuls voor onze contentkwaliteit en online vindbaarheid. Reden om direct een volgend contentproject samen op te pakken.

Eline Borgardijn
Marketing Team Lead

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
DLL is een internationale, financieel dienstverlener

Swaans Communicatie steekt veel tijd en moeite in onze samenwerking. Dat zie je terug in de content: spot-on teksten die passen bij onze strategie. De tekstschrijvers vertalen onze kennis feilloos naar actuele en pakkende teksten. Daarbij zijn ze altijd betrokken bij het onderwerp, maar durven ze ook kritisch te zijn. Op deze manier kunnen we gerichte content maken en spreken we onze doelgroep uitstekend aan.

Linda Vanlier - Engels
Marketing- & Communicatieadviseur
Grote clubactie is de leukste goededoelenloterij van nederland.

Een tekstschrijver moet zich makkelijk kunnen inleven in verschillende doelgroepen van de Grote Clubactie: van kinderen tot vrijwilligers, consumenten en stakeholders. Het ontbreekt mij vaak aan tijd om zelf rustig voor een tekst te gaan zitten. Plus: een frisse blik van buitenaf geeft nieuwe inzichten. De website, onze e-mailings en promotiematerialen hebben een groot bereik, dus ik wil dat álles klopt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven niet klakkeloos iets op, maar denken mee, stellen vragen en zijn kritisch. Die open en constructieve manier van samenwerken is erg prettig en leidt tot een effectiever eindproduct.

tekstbureau
Marijke Soeter
Coördinator Communicatie
1

Ervaren in contentmarketing

Tekstschrijven leer je niet in een paar weken. Al sinds 2004 timmeren wij aan de weg en werken wij voor merken die contentmarketing al vroeg hebben omarmd.

2

Flexibiliteit en zekerheid

Reken ons af op deadlines, correctheid en het realiseren van alle doelstellingen. Maak gebruik van onze flexibiliteit. Wij snappen dat je soms snel wilt schakelen. Onze organisatie is erop ingericht.

3

Vaste contactpersoon

Jouw eerste aanspreekpunt is altijd de copywriter die in de lead is voor jouw project. Je hoeft nooit twee keer hetzelfde uit te leggen. Laat staan iemand achter z'n broek aan te zitten. Heel normaal, toch?

copywriters testimonials

683

Klanten sinds 2004

copywriters blogs

13.500

Gemiddeld aantal geschreven woorden per dag

copywriters webteksten

3.200

Ontwikkelde blogs, whitepapers, e-books en downloads

Wil jij meer impact maken met contentmarketing?

Vind je het lastig om te bepalen op welke informatie jouw doelgroep zit te wachten?

Heb je veel kennis in huis, maar weet je niet hoe je deze effectief kunt delen?

Ben je toe aan een tekstschrijver die jouw business snapt, maar ook weet waar je doelgroep van wakker ligt?

Wil je een stok achter de deur, zodat je jouw ambities op het vlak van contentmarketing nu eindelijk gaat realiseren?

Wil je al tijden aan de slag met whitepapers, blogs en kennis delen, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Wil je jouw organisatie positioneren als leider in de branche?

Zoek je een tekstschrijver die zowel inhoudelijk als strategisch kan sparren?

Vind je continuiteit en flexibele beschikbaarheid belangrijk?

Creëer een unieke positie voor jouw organisatie door waardevolle, relevante content te delen. Zorg dat mensen je onthouden en direct aan je denken wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben. Kennis is macht, kennis delen is kracht!

Maximale impact

Welke contentstrategie jij ook hanteert, wij stemmen de inhoud en de vorm van het verhaal erop af. Zodat je jouw merk ijzersterk neerzet en maximale lezerswaarde creëert. We denken graag mee op strategisch niveau, maar sluiten ook met alle plezier in de uitvoeringsfase van een project aan. Van een kleinschalige contentkalender tot een omvangrijk contentplan met pilaren en thema’s: wij kunnen het aan en zijn jouw schrijvende kracht in contentmarketing.

Dankzij de omvang van ons team, schuwen we ook volumes niet. Effectief projectmanagement is in dat geval onmisbaar. Ook dat hebben we in eigen huis. We regelen alles van a tot z en leveren jou slechts één ding: een eindresultaat waarmee jij direct aan de slag kunt.

Roots in journalistiek en marketing

Ons team bestaat uit zowel ervaren journalisten als marketeers en commerciële copywriters met een achtergrond in sales. Door die mix slagen wij er steeds weer in om met nieuwswaardigheid en relevantie ook marketing te bedrijven en een merk of organisatie geloofwaardig te positioneren als leider of inspirator.

SEO

Wil je jouw content maximaal optimaal zichtbaar maken, zodat je maximale impact bereikt? Ons bureau is SEO-gecertificeerd en kent alle regels die nodig zijn om jouw content ook voor Google onweerstaanbaar te maken.

Kom je langs om
te brainstormen?

Miriam Swaans
Oprichter en adviseur