Tekstschrijver voor je (online) magazine inschakelen?

Je eigen magazine op de koffietafel: bijna elk bedrijf vindt het geweldig. Bovendien is het een mooie manier om klanten, leden, medewerkers en relaties bij te praten over wat er zich in jouw business of branche afspeelt. Met relevante artikelen, authentieke verhalen en inspirerende content breng je jouw doelgroep in beweging.

Maak jij magazines voor jouw organisatie of heb je de ambitie om een magazine te ontwikkelen? Ons team met tekstschrijvers staat je graag bij. We hebben veel ervaring in het maken van bladen en weten dus dat het niet alleen draait om een goed verhaal. Wij helpen je bij:

✔️ Het schrijven van teksten voor je corporate magazine,  klantenmagazine, consumentenblad (online en offline).

✔️ Het voeren van de volledige redactie, van brainstorm tot controle van de drukproef.

✔️ Het bedenken van een thema of centraal onderwerp van jouw (digitale) uitgave.

✔️ Het zelfstandig regelen, uitvoeren en uitwerken van interviews en reportages.

✔️ Het bewaken van de doorlooptijd en het halen van de deadline.

✔️ Het voeren van eindredactie: koppen bedenken, streamers maken en het controleren van alle details.

 

Wij zijn ervaren contentexperts

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Stuur mij een bericht

Over ons als contextexperts:

copywriter interviews

> 8.542

interviews en reportages die in magazines terecht zijn gekomen.

copywriters blogs

1.987

magazines waaraan wij een bijdrage hebben geleverd.

copywriters webteksten

> 370

Digitale uitgaven waarvoor we artikelen hebben geschreven.

Zo pakken wij het voor jou aan:

1. Briefing en overleg

Jij deelt je doelen met ons. Legt uit wat je wilt vertellen en wat je van de artikelen verwacht. Tijdens een vergadering, telefonisch overleg of in een goede briefing (wij helpen je graag die te maken).

2. Planning en tekstschrijven

Wij nemen contact op met de interviewkandidaten en zorgen dat ze goed voorbereid het gesprek ingaan. Na het interview schrijven wij de tekst. Daarna ontvang jij het artikel ter inzage en verwerken we jouw feedback.

3. Eindredactie

We zijn pas klaar als alles klopt en jouw magazine staat als een huis. We kijken graag mee naar structuur, koppen, headers en streamers. De kleinste details zijn immers net zo belangrijk als de rode draad.

Wil jij meer impact maken met je (online) magazine?

Vind je het maken van magazines teveel werk?

Heeft jouw tijdschrift te weinig pit?

Ben je veel tijd kwijt aan de coördinatie van jouw magazine?

Zie je op tegen het maken van weer een nieuwe editie?

Zijn de verschillende artikelen in jouw magazine los zand?

Is jouw magazine een middelmatig compromis tussen alle afdelingen en betrokkenen?

Verschijnt jouw blad altijd veel later dan afgesproken?

Ben je al dat geregel met de tekstschrijvers, fotografen en vormgevers zat?

Neem de regie over jouw (online) magazine terug, door het schrijven van artikelen over te laten aan specialisten. Als jij het fijn vindt, regelen wij alles. Van het leiden van de redactievergadering tot het controleren van de drukproef. Alleen het schrijven uitbesteden? Uitstekend!

copywriter interviews

Interviews en reportages

Ervaringsverhalen, trends en inzichten uit de markt, verdiepend nieuws of human interest. Wij interviewen, schrijven en maken authentieke verhalen die passen bij de uitstraling van onze klant.

Nieuws en redactie

Trends, nieuws, actualiteit en redactionele pagina's. Wij doen zelfstandig research binnen het gekozen thema en realiseren pagina's vol afwisseling. Foto's nodig? Wij vragen ze op.

copywriters blogs

Redigeren en eindredactie

Ieders bijdrage passend maken in het geheel. Schoonheidsfoutjes opsporen. De structuur nog eens onderhanden nemen en kneitergoede koppen maken. Wij zetten alle puntjes op de i.

Wij ondersteunen onder andere de marketing- en contentmarketeers van:

tekstschrijver onderwijs
DLL is een internationale, financieel dienstverlener

Swaans Communicatie steekt veel tijd en moeite in onze samenwerking. Dat zie je terug in de content: spot-on teksten die passen bij onze strategie. De tekstschrijvers vertalen onze kennis feilloos naar actuele en pakkende teksten. Daarbij zijn ze altijd betrokken bij het onderwerp, maar durven ze ook kritisch te zijn. Op deze manier kunnen we gerichte content maken en spreken we onze doelgroep uitstekend aan.

Linda Vanlier - Engels
Marketing- & Communicatieadviseur
Velde is specialist op het gebied van recruitment en organisatieadvies

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Margo Schouten
Marketing & Media
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands

Een greep uit ons werk

Is jouw magazine toe aan een frisse wind
of een ijzersterke regisseur?