Menu
  • Home
  • Contentmarketing
  • Employer branding
  • Webteksten
  • Magazines

Volg ons op:

  • Over ons
  • Diensten
  • Projecten
  • Klanten
  • Ervaringen
  • Contact
Swaans communicatie
  • Home
  • Contentmarketing
  • Employer branding
  • Webteksten
  • Magazines
Menu
Swaans Kerst Story
Bekijk blog

Swaans Kerst Story

door Miriam

Iedere dag een vakje, iedere dag een verrassing. We kennen allemaal de spanning en de magie van de kerstaftelkalender. In plaats van een dagelijks chocolaatje delen wij iedere (werk)dag tot Kerstmis een hoofdstuk van ons kerstvervolgverhaal. Geschreven door ons allemaal.

10 tips voor effectieve vacatureteksten
Bekijk blog

10 tips voor effectieve vacatureteksten

door Hilde

Je bent op zoek naar personeel. Betrouwbare en betrokken medewerkers, die van aanpakken weten. Want jij wil groeien, je wil vooruit. Maar dan moet je dat talent wel aan weten te trekken. Geen eenvoudige klus in een overspannen arbeidsmarkt. Met

Bekijk blog

Waarom of hoe? Goede vraag!

door Maud

In de test Creative Types, waarmee je je creatieve persoonlijkheid ontdekt, wordt de vraag gesteld: is jouw eerste vraag altijd ‘waarom’ of ‘hoe’? Ons team is daarin verdeeld, maar ik ben duidelijk van het kamp ‘hoe?’ Komt waarschijnlijk door de

Bekijk blog

Vijf tips om je out-of-officebericht wat zonniger te maken

door Matthijs

Het is hoogzomer: de tijd waarin je vaak binnen een halve minuut een antwoord op je mailtjes krijgt. Een automatisch antwoord welteverstaan; in deze tijd van het jaar is het op kantoren vaak even rustig als in een geïmproviseerd stemlokaal

Bekijk blog

Waarom schrijven als koken is (en niet als bakken)

door Inge

De pan stoofvlees staat te pruttelen op laag vuur. Het duurt nog uren voor je aan tafel gaat. Maar dat is niet erg. De geuren van gebakken vlees, stovende uien en lekker veel warme specerijen drijven door het huis. En

hoe schrijf je een whitepaper
Bekijk blog

Hoe schrijf je een whitepaper?

door Miriam

Om een goed whitepaper te schrijven doe je in elk geval dit: 1. Kies een onderwerp waarover je doelgroep meer wil weten. 2. Bepaal wat de hoofdvraag of het centrale probleem is waarop jij antwoord hebt. 3. Bouw een structuur

Bekijk blog

Retail: business as unusual

door Cezanne

In welke branche kun je plannen en anticiperen als een malle en word je toch vaak ingehaald door de realiteit? Juist, in retail. In deze branche héb je soms niks te plannen en te organiseren, maar moet je ineens rechtsaf

Bekijk blog

5 tips waarmee je álles uit elk interview haalt

door sophie

Je zit er klaar voor. Ingelezen en wel. Pen en papier in de aanslag. Headset op. Een grote mok thee op je bureau. Het interview kan beginnen. Dit is jouw eenmalige kans om iets moois te maken van wat een

eigen teksten corrigeren
Bekijk blog

Je eigen teksten corrigeren

door Miriam

Soms is er nood aan de man (of vrouw) en moet je zelf je eigen teksten corrigeren. En dan liggen blinde vlekken op de loer. Omdat je brein deze tekst al kan dromen, corrigeert het ongemerkt – in je hoofd

Bekijk blog

Praat Nederlands met me

door Maud

‘Het gaat om het enabelen van focus’. Mijn interviewkandidaat zei het echt. Enabelen van focus. Wat je dan doet? Iemand helpen zich beter te kunnen concentreren. Net zoveel woorden, honderd keer duidelijker. Even geleden verscheen in de media het bericht

de vloek van kennis
Bekijk blog

De vloek van kennis

door Miriam

Hoezo snap je dat dan niet? Ik had al drie keer gezegd dat ik zwarte velgen wilde, maar telkens stond de lichtmetalen variant weer in de offerte. Het irriteerde me ontzettend dat die autoverkoper niet goed luisterde. Ah, owkeee. De

blogs recyclen
Bekijk blog

Drie manieren om oude blogs te recyclen

door Miriam

Blogsceptici tippen al snel de beperkingen van bloggen aan. Er is zoveel concurrentie. Het kost zoveel tijd. Je kunt slechts een korte periode van je nieuwe content profiteren. Hmmm, inderdaad. Als je bloggen inzet als onderdeel van een speldenprik-strategie, realiseer

tone of voice kiezen
Bekijk blog

Vind je eigen tone of voice in vier stappen

door Miriam

Als een organisatie groeit, groeit vaak ook ongewild het aantal manieren waarop er wordt gecommuniceerd. De grootste discussie over het algemeen: spreken wij onze klant met ‘u’ of ‘je’ aan? Daar kan je natuurlijk vrij rigoureus een klap op geven.

Bekijk blog

15 inzichten die grote invloed hebben op hoe ik onderneem

door Miriam

Swaans Communicatie bestaat deze maand 15 jaar. Daarom trakteer ik!  No worries, je krijgt geen slaapverwekkende flashback of vooruitblik voor je kiezen. En sorry, ook geen zelf te versieren plak cake. Wel trakteer ik op een blog met 15 inzichten

Bekijk blog

Waarom ik zo geniet van andermans leed

door Miriam

Beren op de weg, kopzorgen, buikpijn, slapeloze nachten: deel maar met mij! Ik smul ervan. Leed is namelijk een onuitputtelijke inspiratiebron, perfect materiaal om klanten en prospects mee te verleiden. Met name op websites strooi ik met het grootste plezier

Laad meer
Swaans communicatie
  • +31(0)13 460 03 39
  • info@swaanscommunicatie.nl
Content
  • Over ons
  • Wat we doen
  • Projecten
  • Blog
 
  • Teksten redigeren
  • Tekstschrijver shortcopy
  • Social media teksten
  • Bloggen voor bedrijven
  • Copywriters
  • Website tekstschrijver
  • Tekstbureau Tilburg
  • Contact
© 2023 Swaans communicatie
  • Sitemap
  • Privacyverklaring