Tekstschrijver voor whitepaper inschakelen?

Wil je kennis delen en zo prospects en klanten aan je binden? Het schrijven van een whitepaper is dan een uitstekend idee. Hierin ontsluit je kennis over jouw producten, diensten of branche en help je lezers op weg.

Swaans Communicatie bedenkt en ontwikkelt whitepapers voor tal van merken en organisaties die actief investeren in contentmarketing en het delen van kennis met hun doelgroepen. Ieder hanteert daarbij een eigen strategie. Van het volledig gratis weggeven van kennis tot het verzamelen van e-mailadressen of het vullen van een volledige salesfunnel.

Wij helpen jou met:

✔️ Het vinden van interessante onderwerpen en invalshoeken voor een whitepaper.

✔️ Het maken van een structuur en het schrijven van de teksten voor een whitepaper.

✔️ Het bouwen aan een ijzersterk imago waardoor je de competitie van je afschudt.

 

Inspireer met whitepapers

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Stuur mij een bericht

Over ons als tekstschrijvers en contentmakers:

copywriter interviews

> 3.573

Interviews, verhalen en inhoudelijke artikelen.

copywriters blogs

> 257

Organisaties die wij al hielpen met het opbouwen van autoriteit.

copywriters webteksten

> 334

Websites waarop onze whitepapers en contentartikelen zijn gepubliceerd.

Zo pakken wij het voor jou aan:

1. Briefing en overleg

Samen onderzoeken we welke informatie relevant is voor je doelgroep. Welke doelen wil je bereiken met het delen van content? En hoe maak je een whitepaper maximaal interessant?

2. Onderzoeken

Of we nu moeten interviewen of de archieven moeten induiken: wij maken jouw whitepaper relevant voor jouw doelgroep. Van de juiste tone of voice tot de beste structuur voor een tekst en het nut voor je doelgroep. Jouw whitepaper heeft waarde.

3. Tekstschrijven

We transformeren jouw boodschap in teksten die pakken en blijven hangen bij jouw doelgroep. Wat jij deelt is waardevol voor je lezer en zet jouw organisatie neer als een leider in de branche. Met jouw whitepapers trek je steeds weer nieuwe prospects aan.

Wil jij meer impact maken met contentmarketing?

Heb je veel kennis in huis, maar weet je niet hoe je deze effectief kunt delen?

Vind je het lastig om te bepalen op welke informatie jouw doelgroep zit te wachten?

Ben je toe aan een tekstschrijver die jouw business snapt, maar ook weet waar je doelgroep van wakker ligt?

Wil je een stok achter de deur, zodat je jouw ambities op het vlak van contentmarketing nu eindelijk gaat realiseren?

Wil je al tijden aan de slag met contentmarketing, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Wil je jouw organisatie positioneren als leider in de branche?

Zoek je een tekstschrijver die zowel inhoudelijk als strategisch kan sparren?

Vind je continuiteit en flexibele beschikbaarheid belangrijk?

Creëer een unieke positie voor jouw organisatie door waardevolle, relevante content te delen. Zorg dat mensen je onthouden en direct aan je denken wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben. Kennis is macht, kennis delen is kracht!

copywriter interviews

Interviews en reportages

Ervaringsverhalen, trends en inzichten uit de markt, verdiepend nieuws, feitelijke onderzoeken of human interest. Wij interviewen, schrijven en vertalen inhoud naar whitepapers die relevant zijn voor de doelgroep(en) van onze klant.

Blogs, nieuws en opinie

Unieke en authentieke verhalen vertalen we naar actualiteit en tijdloze content zoals blogs, whitepapers en nieuwsitems. We geven duiding en maken een doorvertaling waar de doelgroep iets mee kan.

copywriters blogs

Corporate stories

Elke organisatie heeft een verhaal. Een unieke geschiedenis die aan de basis staat voor de usp's en relevantie van vandaag. Wij vinden het verhaal en schrijven het op. Zodat het gaat leven. Intern en extern.

Wij schrijven al voor:

DLL is een internationale, financieel dienstverlener

Swaans Communicatie steekt veel tijd en moeite in onze samenwerking. Dat zie je terug in de content: spot-on teksten die passen bij onze strategie. De tekstschrijvers vertalen onze kennis feilloos naar actuele en pakkende teksten. Daarbij zijn ze altijd betrokken bij het onderwerp, maar durven ze ook kritisch te zijn. Op deze manier kunnen we gerichte content maken en spreken we onze doelgroep uitstekend aan.

Linda Vanlier - Engels
Marketing- & Communicatieadviseur

RIBW BRABANT begeleidt EN ONDERSTEUNt MENSEN MET PSYCHIATRISCHE PROBLEMATIEK
Ik zie Swaans Communicatie als een verlengstuk van onze afdeling. De tekstschrijvers hebben een klik met onze afdeling, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. Ze zijn flexibel en breed inzetbaar, waardoor hun inzet steeds ingrijpt op dat wat wij op dat moment nodig hebben. Qua vorm, inhoud én aanpak. Met de hulp van dit leuke team houden we als afdeling onze span-of-control groot.

Neeltje van den Hoogen
Hoofd Marketing & Communicatie
Velde is specialist op het gebied van recruitment en organisatieadvies

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Margo Schouten
Marketing & Media
Servicebureau Kinderopvang ondersteunt opvanglocaties in Tilburg en de Kempen.

Het is voor mij belangrijk dat een tekstschrijver snel aanvoelt wat het unieke verhaal van een kinderopvanglocatie is. En dat hij of zij bijzondere kenmerken op een aansprekende, beeldende manier beschrijft, zodat het verhaal de doelgroep raakt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie kunnen dat. Bovendien zijn ze zelfstandig en snel. Ze stellen geen eindeloze vragen, maar nemen initiatief en gaan aan de slag. Dat bespaart mij een hoop tijd en zorgen. Een locatiedirecteur verwijs ik dan ook met een gerust hart door. Verder heb ik in Swaans Communicatie en fijne en sympathieke organisatie gevonden om mee samen te werken.

 

Simone Raaijmakers
Strategisch marketing- en communicatieadviseur
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
Best Onderwijs is een scholenstichting voor primair onderwijs in best

Herkenbaarheid van mijn stichting is het allerbelangrijkste. Soms is het echter goed een frisse wind te laten waaien en oude content in een nieuw jasje te steken. Korte lijnen en directe feedback: dát is de samenwerking met Swaans Communicatie in een notendop. De tekstschrijvers zijn echte professionals die zelf keuzes kunnen en durven maken, maar die altijd mijn wens als klant in hun achterhoofd hebben. Door heen en weer te ‘pingpongen’, maken we samen een perfect eindproduct.

Willem Kock
Voorzitter College van Bestuur
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands
ompro is expert in online marketing en seo.

De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn ervaren en enthousiaste specialisten. Ze denken goed na over hoe ze een lezer in beweging krijgen. Welke toon en argumenten zijn daarvoor nodig, welke twijfels moeten we wegnemen, welke informatie is relevant, wat is het seo-doel? Ze stellen na het ontvangen van een briefing gerust kritische vragen om nog beter tot de kern te komen. Daar ben ik blij mee, want ik zie die betrokkenheid direct terug in het eindresultaat.

mark van tuel
Mark van Tuel
Ondernemer en seo-specialist
Grote clubactie is de leukste goededoelenloterij van nederland.

Een tekstschrijver moet zich makkelijk kunnen inleven in verschillende doelgroepen van de Grote Clubactie: van kinderen tot vrijwilligers, consumenten en stakeholders. Het ontbreekt mij vaak aan tijd om zelf rustig voor een tekst te gaan zitten. Plus: een frisse blik van buitenaf geeft nieuwe inzichten. De website, onze e-mailings en promotiematerialen hebben een groot bereik, dus ik wil dat álles klopt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven niet klakkeloos iets op, maar denken mee, stellen vragen en zijn kritisch. Die open en constructieve manier van samenwerken is erg prettig en leidt tot een effectiever eindproduct.

tekstbureau
Marijke Soeter
Coördinator Communicatie

Onze teksten frisser, consequenter, professioneler en echt goed geschreven. Maar dan wel alsof we het zelf gedaan hebben. Zo voelt het als Swaans Communicatie onze teksten schrijft. Want ze werken mee als collega’s, zijn helemaal ingecheckt op de business. En prettig om mee te werken. Met dezelfde passie als waarmee wij onze diensten en producten goed voor het voetlicht brengen. Niet bang om feedback te geven als ze denken dat het beter kan. Een aanwinst in ons team.

Janet Moltmaker
Directeur
innovam is een opleider in de automotive-sector 

Een fijne collega op afstand: dát is hoe ik Swaans Communicatie zie. Onze opleidingsmodules waren inconsistent. Nu vormen ze samen één geheel. De tekstschrijvers van Swaans kijken verder dan taal en grammatica. Ze verdiepen zich in de inhoud en denken mee. Nooit voeren ze een opdracht klakkeloos uit. Eerst kijken ze kritisch naar het grote geheel. Zo verbetert een tekst taalkundig én inhoudelijk. De snelheid van leveren en de transparantie kosten, maken het voor mij extra prettig samenwerken.

Frank Duinkerken
Projectmanager
BONHEUR HORECA GROEP IS DE GROOTSTE GASTVRIJHEIDSORGANISATIE IN MIDDEN-BRABANT.

Swaans Communicatie staat voor korte lijntjes en persoonlijk contact met mensen die de spreekwoordelijke pen van de organisatie begrijpen. Altijd maken ze een juiste vertaling richting het doel van de boodschap en de doelgroep! Elke tekst die wij nodig hebben vraagt om maatwerk en beleving. Omdat het team ons zo goed kent, weten we dat dit altijd goed komt. We worden echt ontzorgd. Kortom, Swaans Communicatie is een eigentijdse en meedenkende partner die ik graag aanbeveel.

tim wijdemans
Tim Wijdemans
Directeur
RECLAMEBUREAU IVC creëert merkverhalen voor toonaangevende consumentenmerken.

Onze klanten hebben sterk uiteenlopende wensen op het vlak van teksten, gelukkig is dit voor Swaans Communicatie nooit een probleem. Of ze nu schrijven over lifestyle, wonen, fashion en food of een inhoudelijke vertaalslag moeten maken voor een tenderdocument: ze gaan altijd grondig te werk. Ook wanneer ze uit naam van IVC klanten bezoeken of mensen interviewen, gebeurt dit professioneel en met aandacht. Mijn projectmanagers weten dat het goed komt als ze Swaans Communicatie inschakelen. In onze hectische business waar je veel ballen moet hooghouden, is die zekerheid erg belangrijk.

 

Michel Baak
Eigenaar

Een greep uit ons werk

Door kennisdeling
leider in jouw branche worden?