Tekstschrijver voor whitepaper inschakelen?

Wil je kennis delen en zo prospects en klanten aan je binden? Het schrijven van een whitepaper is dan een uitstekend idee. Hierin ontsluit je kennis over jouw producten, diensten of branche en help je lezers op weg.

Swaans Communicatie bedenkt en ontwikkelt whitepapers voor tal van merken en organisaties die actief investeren in contentmarketing en het delen van kennis met hun doelgroepen. Ieder hanteert daarbij een eigen strategie. Van het volledig gratis weggeven van kennis tot het verzamelen van e-mailadressen of het vullen van een volledige salesfunnel.

Wij helpen jou met:

✔️ Het vinden van interessante onderwerpen en invalshoeken voor een whitepaper.

✔️ Het maken van een structuur en het schrijven van de teksten voor een whitepaper.

✔️ Het bouwen aan een ijzersterk imago waardoor je de competitie van je afschudt.

 

Inspireer met whitepapers

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur mij een bericht

Over ons als tekstschrijvers en contentmakers:

copywriter interviews

> 3.573

Interviews, verhalen en inhoudelijke artikelen.

copywriters blogs

> 257

Organisaties die wij al hielpen met het opbouwen van autoriteit.

copywriters webteksten

> 334

Websites waarop onze whitepapers en contentartikelen zijn gepubliceerd.

Zo pakken wij het voor jou aan:

1. Briefing en overleg

Samen onderzoeken we welke informatie relevant is voor je doelgroep. Welke doelen wil je bereiken met het delen van content? En hoe maak je een whitepaper maximaal interessant?

2. Onderzoeken

Of we nu moeten interviewen of de archieven moeten induiken: wij maken jouw whitepaper relevant voor jouw doelgroep. Van de juiste tone of voice tot de beste structuur voor een tekst en het nut voor je doelgroep. Jouw whitepaper heeft waarde.

3. Tekstschrijven

We transformeren jouw boodschap in teksten die pakken en blijven hangen bij jouw doelgroep. Wat jij deelt is waardevol voor je lezer en zet jouw organisatie neer als een leider in de branche. Met jouw whitepapers trek je steeds weer nieuwe prospects aan.

Wil jij jezelf als expert positioneren of leads genereren met whitepapers?

Heb je veel kennis in huis, maar weet je niet hoe je deze effectief kunt delen?

Vind je het lastig om te bepalen op welke informatie jouw doelgroep zit te wachten?

Ben je toe aan een tekstschrijver die jouw business snapt, maar ook weet waar je doelgroep van wakker ligt?

Wil je een stok achter de deur, zodat je jouw ambities op het vlak van contentmarketing nu eindelijk gaat realiseren?

Wil je al tijden aan de slag met contentmarketing, maar weet je niet waar je moet beginnen?

Wil je jouw organisatie positioneren als leider in de branche?

Zoek je een tekstschrijver die zowel inhoudelijk als strategisch kan sparren?

Vind je continuiteit en flexibele beschikbaarheid belangrijk?

Creëer een unieke positie voor jouw organisatie door waardevolle, relevante content en kennis te delen. Zorg dat mensen je onthouden en direct aan je denken wanneer ze jouw dienst of product nodig hebben. Kennis is macht, kennis delen is kracht!

copywriter interviews

Interviews en reportages

Ervaringsverhalen, trends en inzichten uit de markt, verdiepend nieuws, feitelijke onderzoeken of human interest. Wij interviewen, schrijven en vertalen inhoud naar whitepapers die relevant zijn voor de doelgroep(en) van onze klant.

Blogs, nieuws en opinie

Unieke en authentieke verhalen vertalen we naar actualiteit en tijdloze content zoals blogs, whitepapers en nieuwsitems. We geven duiding en maken een doorvertaling waar de doelgroep iets mee kan.

copywriters blogs

Corporate stories

Elke organisatie heeft een verhaal. Een unieke geschiedenis die aan de basis staat voor de usp's en relevantie van vandaag. Wij vinden het verhaal en schrijven het op. Zodat het gaat leven. Intern en extern.

Wij schrijven al whitepapers en kenniscontent voor:

CZ magazine is het tijdschrift voor CZ-verzekerden

Voor ons relatiemagazine maakt Swaans Communicatie ingewikkelde onderwerpen uit de zorgverzekeringswereld begrijpelijk. Het team schrijft artikelen op B1-niveau. Ik heb één vaste contactpersoon, de tekstschrijvers werken zelfstandig en ik word als bladmanager wekelijks geüpdatet over de voortgang. Ik kan er daarnaast op vertrouwen dat de schrijvers CZ op een goede manier representeren, bijvoorbeeld wanneer ze interviews afnemen. Een fijne samenwerking met een down to earth tekstbureau.

Nienke Rijnbeek
Bladmanager CZ magazine
levenmetamputatie.nl is een online platform voor geamputeerden

In ons eigen team was onvoldoende capaciteit om de grote behoefte aan content voor ons platform levenmetamputatie.nl zelf in te vullen. Met een bureau wilden we bovendien de opbrengst van de content vergroten en nieuwe ideeën opdoen. De schrijvers van Swaans coachen onze bloggers, schrijven zelf artikelen en brengen nieuwe inzichten voor het platform. De wereld van prothesen is complex, maar het team heeft zich hierin vastgebeten en weet de community steeds te informeren en inspireren met relevante content. Verder ben ik blij met de zelfstandigheid, de kritische blik, het snelle schakelen en meedenken van strategie tot uitvoering.

 

Yvet van Kempen - Meulensteen
Team Lead (online) marketing
Velde is specialist op het gebied van recruitment en organisatieadvies

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Margo Schouten
Marketing & Media
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
SILKE Is ondernemer in de zorgsector

Ik vind dat je je als zelfstandige professioneel en duidelijk moet presenteren, op een website en op LinkedIn. Dat dit waardevol is, blijkt wel uit de positieve reacties, de vele profielbezoeken en concrete aanvragen die ik krijg. Ik was echt verrast dat iemand teksten voor mij kan schrijven die zó bij me passen, maar die ik zelf nooit had kunnen bedenken. Er staat een ijzersterk verhaal dat aansluit bij wie ik ben en wat ik kan. Zonder blabla, maar wel op een krachtige manier die uitstraling heeft.

 

Silke Lavrijsen
Zelfstandig interim-manager in de zorg
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur

Een greep uit ons werk

Door kennisdeling
leider in jouw branche worden?