Tekstschrijver food
Als tekstschrijver food begeven wij ons op het snijvlak van inspiratie, beleving, culinaire context en marketing. Dat betekent dat we als tekstschrijvers heel veelzijdig inzetbaar zijn, wanneer het gaat om voeding, voedingsmiddelen, eten, culinair genieten en alles wat ermee te maken heeft. Ben je dus op zoek naar een tekstschrijver die jouw foodproduct perfect kan belichten? Overweeg dan zeker eens om contact met ons op te nemen!
Teksten over food: recepten, inspiratie en beleving
Een van onze specialismen is het beeldend en inspirerend schrijven over food. Voor diverse opdrachtgevers zoals Mandemakers Keukens en meerdere supermarktketens, maken we teksten voor papieren en digitale magazines. We bedenken recepten of stellen ze samen, we geven ideeën voor de perfecte tafelaankleding en delen leuke DIY-tips voor feestdagen, thema’s en bijzondere gelegenheden. Voedingswaarden uitrekenen voor foodverpakkingen? Ook dat verzorgen we in samenwerking met een zeer ervaren voedingsdeskundige. Ontzettend trots zijn we op de teksten die we mochten schrijven voor de producten van De Librije voor De Bijenkorf.
Webteksten over food
Hoewel je niets kan voelen, proeven en ruiken, is food online een absolute hit. Niet voor niets worden we als tekstschrijver food vaak ingeschakeld om de textuur, de kenmerkende smaak of het bijzondere karakter over te brengen in online tekst. Dat is soms een flinke uitdaging, maar wel een ontzettend leuke! We doen dit bijvoorbeeld voor diverse merken van snackfabrikant Van Geloven, om maar een voorbeeld te noemen. En daarnaast is ons teamlid Maud grondlegger van Smakelijk Tilburg, een blog over culinaire hotspots in de stad waar wij gevestigd zijn. Nog altijd bezoekt en beoordeelt ze als hobby restaurants in onze regio.
Food, tekstschrijven, retail en marketing
Regelmatig richten we onze teksten aan consumenten, maar ook resellers en dealers van culinaire producten behoren tot doelgroepen waarvoor we foodteksten schrijven. Zo maken we een magazine voor cafetaria’s, waar termen als upselling, POS-materialen, branding, social-media-marketing en actiemarketing minstens zo belangrijk zijn als de foodproducten zelf. Elk kwartaal maken we daarnaast een magazine voor een koepelorganisatie van horecagroothandels die leden wil inspireren en activeren. We gaan als zelfstandige redactie actief op zoek naar foodtrends, interviewen koplopers in de markt en maken themagerichte artikelen en nieuwsberichten. Ook in retail zijn we veelvuldig actief en houden we ons bezig met teksten voor winkelinrichtingen, POS-materialen en folders. Storytelling en contentmarketing spelen ook daar een steeds belangrijkere rol. Het vertellen van verhalen over food en de oorsprong van producten en ingrediënten, is dus absoluut onze passie.
Kennismaken met onze food tekstschrijvers?
Wij vertellen je in een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek graag alles over onze expertises. Maar veel belangrijker: laat ons weten wat jouw wensen zijn! Dan kunnen we een plan maken waarmee we jouw behoeften op het gebied van teksten en content over food optimaal kunnen invullen. Kom je binnenkort koffie drinken?