Employer branding
Hoe zorg jij als werkgever voor een continue aanwas van nieuw talent? Hoe krijg je het voor elkaar dat mensen zich bij je melden, zelfs als je geen vacatures hebt? En hoe lukt het jou om je team steeds moeiteloos te versterken met de juiste professionals? Door employer branding!
Met employer branding maak je jezelf als werkgever woest aantrekkelijk voor talent, doorstromers en bestaande medewerkers. Mensen kijken tegenwoordig immers naar veel meer dan alleen salaris en een auto van de zaak. Ze willen een zinvolle bijdrage leveren en voldoening halen uit hun werk.
Je hebt middelen nodig om te laten zien hoe jouw organisatie het verschil maakt voor medewerkers. Denk aan goede webteksten (voor een over-ons-pagina of een werken-bij-website), aantrekkelijke (en inclusieve) vacatureteksten, rake ervaringsverhalen van medewerkers, content voor social media of scripts voor video’s.
Wij helpen jou met:
✔️ Het ontwikkelen van een contentstrategie en -planning voor employer branding.
✔️ Het vinden van verhalen van medewerkers waarmee je talent kunt inspireren.
✔️ Het schrijven van rake en inclusieve teksten in de taal van je doelgroep.
✔️ Het bouwen aan een ijzersterk werkgeversmerk waardoor je altijd de beschikking hebt tot talent.
Jezelf presenteren als onweerstaanbare werkgever?
Stuur mij een bericht
Onze prestaties op het gebied van employer branding en content:
> 3.573
Interviews, verhalen en inhoudelijke artikelen.
> 257
Organisaties die wij al hielpen met het opbouwen van autoriteit.
> 334
Websites waarop onze content is gepubliceerd.
Zo pakken wij het aan:
1. Briefing en overleg
Samen onderzoeken we welke content jij nodig hebt om employer branding succesvol in te zetten en jouw werkgeversmerk te versterken. Wil je je profileren bij bestaande medewerkers of juist nieuwe aantrekken? En hoe maak je elk contactmoment met je doelgroep maximaal effectief?
2. Onderzoeken
Of we nu moeten interviewen of de archieven moeten induiken: wij maken jouw boodschap relevant voor jouw doelgroep. Van de juiste tone of voice tot de beste structuur voor een tekst, de juiste calls to action en urgentie voor je doelgroep.. Wij zorgen dat het fundament staat.
3. Tekstschrijven
We transformeren jouw boodschap in teksten die pakken en blijven hangen. Jij bent een aantrekkelijke werkgever met oog voor medewerkers. Daar wil je werken! Jouw goede verhaal zorgt ervoor dat je continu in contact bent met talent dat jouw organisatie kan versterken. Met onze content leggen we de basis voor duurzame arbeidsrelaties.
Verdient jouw organisatie een sterkere presentatie als goed werkgever?
Krijg je te weinig goede sollicitaties?
Lukt het niet om doorstromers te overtuigen om de stap naar jouw organisatie te zetten?
Weet je niet precies hoe je omschrijft waarom jouw bedrijf zo'n geweldige plek om te werken is?
Twijfel je of je vacatureteksten wel goed genoeg en vindbaar zijn?
Spiek je vooral bij je concurrentie als je vacatureteksten gaat schrijven?
Verdient jouw bedrijf het om wat beter te laten zien hoe fijn het er werken is?
Is er steeds weer stress als er een vacature moet worden ingevuld?
Maak je je zorgen over het vinden van de juiste mensen, op de korte en lange termijn?
Creëer razendsnel een unieke positie voor jouw organisatie door waardevolle, relevante content te delen. Laat zien dat jij structureel investeert in mensen en een waardevolle omgeving hebt te bieden waarin mensen een bijdrage kunnen leveren. En krijg zo moeiteloos toegang tot een continue stroom van talent en sollicitanten met de juiste ervaring, opleiding en persoonlijkheid.
Strategie
We matchen jouw behoefte aan talent met de wensen van professionals. Welke kenmerken van de vacature zijn voor hen doorslaggevend? Wat zoeken zij in een werkgever. Daaromheen maken we een plan voor authentieke content die raakt.
Tone of voice
De stijl en toon die je gebruikt in communicatie bepaalt of jouw lezer zich aangesproken voelt. Samen onderzoeken hoe jouw stem klinkt als je praat met mensen die je graag aan jouw organisatie wilt binden.
Interviews en reportages
Ervaringsverhalen, achtergrond over de ambities van de organisatie, een kijkje achter de schermen, inzicht in loopbanen. Wij interviewen, schrijven en maken inhoudelijke content die aansluit op de informatiebehoefte van talenten en sollicitanten.
Vacatureteksten
Niks dertien in dozijn, maar teksten die eigen zijn, onderscheidend en pakkend. Zodat sollicitanten direct een eerste indruk van de cultuur van het bedrijf krijgen. En weten wat er van ze verwacht wordt. Plus wat jij hen te bieden hebt, waardoor ze zeker willen solliciteren.
Corporate stories
Elke organisatie heeft een verhaal. Een unieke geschiedenis die aan de basis staat voor de usp's en relevantie van vandaag. Wij vinden het verhaal en schrijven het op. Zodat het gaat leven. Intern en extern.