Als communicatieadviseur heb je een verbindende rol. Je brengt expertises bij elkaar en vertrouwt op de deskundigheid en betrouwbaarheid van je partners en leveranciers. Zou je ook op het vlak van copywriting of tekstschrijven een veelzijdige en flexibele partner aan jouw organisatie binden?

Daar waar jouw doelgroep is, zijn onze verhalen. Op tijd, spot on en precies in lijn met de strategische communicatiedoelen. We nemen je alles uit handen wat je kwijt wilt. Zodat jij focus houdt op je regisserende rol.

CZ magazine is het tijdschrift voor CZ-verzekerden

Voor ons relatiemagazine maakt Swaans Communicatie ingewikkelde onderwerpen uit de zorgverzekeringswereld begrijpelijk. Het team schrijft artikelen op B1-niveau. Ik heb één vaste contactpersoon, de tekstschrijvers werken zelfstandig en ik word als bladmanager wekelijks geüpdatet over de voortgang. Ik kan er daarnaast op vertrouwen dat de schrijvers CZ op een goede manier representeren, bijvoorbeeld wanneer ze interviews afnemen. Een fijne samenwerking met een down to earth tekstbureau.

Nienke Rijnbeek
Bladmanager CZ magazine
Velde is specialist op het gebied van recruitment en organisatieadvies

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Margo Schouten
Marketing & Media
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
Van bruggen adviesgroep is landelijk koploper in financieel advies aan consumenten

Voor een groot contentproject vergeleken we diverse bureaus en besloten we in zee te gaan met Swaans Communicatie. Een partner moet voor ons accuraat zijn, meedenken en zich flexibel opstellen. Dankzij een overzichtelijke workflow hebben we in korte tijd een groot deel van onze webteksten geactualiseerd en beter vindbaar gemaakt. Een impuls voor onze contentkwaliteit en online vindbaarheid. Reden om direct een volgend contentproject samen op te pakken.

Eline Borgardijn
Marketing Team Lead

Dit werk maakten wij al in opdracht van communicatieafdelingen:

Heb jij:

Intern onvoldoende capaciteit of kunde om zelf te schrijven?

Een alsmaar groeiende behoefte aan geschreven content?

Ongerealiseerde ambities op het vlak van contentmarketing, kennisdeling en storytelling?

Gebrek aan overzicht over wat er allemaal geschreven wordt en door wie?

De grip verloren op de tone of voice, kwaliteit en eenheid van publicaties?

Last van de beperkte beschikbaarheid en flexibiliteit van je freelancers?

Geen ruimte om zelf de coördinatie van projecten te doen?

Geen energie om zelf nog te sleutelen aan aangeleverde teksten?

Swaans Communicatie is het zelfstartende, onderzoekende en helpende tekstbureau voor communicatieprofessionals. Al ruim 17 jaar ondersteunen wij communicatieafdelingen en -adviseurs van uiteenlopende organisaties en bedrijven bij al hun tekstproducties. Van magazine tot brief. Van ervaringsverhaal tot jaarverslag. En van blog tot website. Jij vraagt het en wij schrijven het.

Waarom kiezen organisaties ons?

Het mag toch logisch zijn: we zijn creatief, professioneel en flexibel. Dat zijn geen usp’s, maar cruciale eigenschappen voor eigenlijk wel elk bedrijf. Maar wat zijn dan wél echte redenen om met ons samen te werken?

Wij zijn niet van het kaliber ‘u roept en wij schrijven’. We nemen een kritische en beschouwende houding aan voordat we beginnen. Wat wij schrijven draagt altijd bij aan het hogere doel.

Wij hebben de mindset van een lerende machine. Alle kennis die we opdoen over jouw organisatie, halen we voor de volgende opdracht weer uit onze rugzak. We worden dus continu slimmer.

Hoe zetten wij altijd een stap extra?

Wij leveren geen zesjes of ruwe schetsen. Wat je van ons ontvangt is meteen spot on. Inhoudelijk sterk en tot in details op orde. Na eventueel nog wat minutieus schaafwerk staat er een eindresultaat dat klopt van begin tot eind.

Wij dagen de deadline nooit uit. Ons werk is ruim op tijd af, zodat je voort kunt met jouw project of productie en je focus behoudt op het eindresultaat dat je voor ogen hebt.

We nemen jou uit handen wat je kwijt wilt. Van het zelfstandig plannen van interviews tot het coördineren van een volledige productie, eindredactie en noem maar op. Zodat jij je handen (en je hoofd) vrijhoudt.

Nader kennismaken? Heel graag!

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
Oordeel zelf of wij voor jou van waarde kunnen zijn.