Diervoeding Tak

Nieuwsbrieven voor
Happy Dog en Happy Cat

Maud Robberts

Maud Robberts

Diervoeding Tak importeert de merken Happy Dog en Happy Cat voor de Nederlandse en Belgische markt. Het bedrijf heeft te maken met verschillende doelgroepen. Uiteraard met de retailers waar de diervoeding wordt verkocht, maar ook met kennels, fokkers en diverse verenigingen. Tot slot is het belangrijk dat ook de honden- en kattenbezitter zélf bekender wordt met Happy Dog en Happy Cat.

Nieuwsbrief

Wij hebben de marketingmix uitgebreid met de nieuwsbrief. Zo’n vier tot vijf keer per jaar worden klanten, relaties, consumenten en andere geïnteresseerden op de hoogte gebracht van de ontwikkelingen binnen het bedrijf. De inhoud van de mailing bespreken we samen, zodat de juiste items in de nieuwsbrief – met huisstijl van Happy Dog en/of Happy Cat – belanden. Uiteraard hebben we gelet op de verschillende doelgroepen waar de importeur mee te maken heeft. Met verschillende ontvangerslijsten wordt iedere ontvanger zo relevant mogelijk op de hoogte  gehouden in de mailings. De eerste resultaten zijn zeer positief: waar de openingsrate van nieuwsbrieven gemiddeld op nog geen 25 procent ligt, hebben we voor Diervoeding Tak met de eerste mailing ruim 50 procent gehaald. Ook de doorklikpercentages liggen hoog, waarmee het websitebezoek ook meteen een duwtje in de juiste richting krijgt.

Nieuwsbrief Happy Dog

Zoek je hulp bij het vertalen van jouw
(communicatie)strategie naar
effectieve tekst?

Maud Robberts
Tekstschrijver en adviseur