Nieuwenhuis Keukens

Inspiratiemagazine Nieuwenhuis Keukens

Kim Schoot

Kim Schoot

De oriënterende consument informeren, inspireren en verleiden tot showroombezoek. Met die doelen startten we de contentstrategie voor het nieuwe inspiratiemagazine van Nieuwenhuis Keukens. Dé keukenspecialist van Noord-Nederland heeft heel wat te bieden als het gaat om innovaties, design en kookgenot. Wij maakten in opdracht van Reclamebureau IVC de vertaalslag van het brede keukenaanbod naar de wens van het individu: een keuken die er geweldig uitziet en waar het ook nog eens heerlijk koken, eten en samenzijn is!

Het maken van een magazine begint met het vaststellen van het concept en de plank. Vanuit hier zijn we aan het werk gegaan met het uitwerken van de diverse contentelementen.

We hielden ons samen met het team van Reclamebureau IVC onder andere bezig met:

  • Het inplannen, uitvoeren en uitwerken van interviews met tevreden klanten
  • Het schrijven van columns en blogs namens directie en adviseurs
  • Het samenstellen van trendpagina’s en het maken van headers hiervoor
  • Het maken van een infographic over het totale aankoopproces van een keuken
  • Het verzamelen van kook- en schoonmaaktips voor diverse innovatieve apparaten
  • Algemene redactie en eindredactie

Bij Nieuwenhuis Keukens functioneert het nieuwe magazine inmiddels als een van de belangrijkste leadgeneratoren voor afspraken en offertes.

tekstschrijven tijdschrift