Nieuw gezicht: Maud Robberts
Een nieuw gezicht op de site, een nieuwe naam in de mail, een nieuwe stem aan de telefoon. Dat vraagt om een introductie. Sinds november 2015 werk ik, Maud, bij Swaans Communicatie als tekstschrijver en adviseur.
Na een korte periode als webredacteur bij Media Groep Limburg, ben ik bij de lokale nieuwssites van Telegraaf Media Groep (Dichtbij.nl) aan de slag gegaan in een relatief nieuwe functie binnen de journalistiek. Als ‘ondernemend journalist’ balanceerde ik op de dunne lijn tussen de onafhankelijke blik van een journalist en de commerciële boodschap van de adverteerder.
Dat vraagt om goede én heldere teksten. Om de boodschap van de adverteerder over te brengen, moet de lezer de tekst wíllen lezen. Dat betekent dat ik oor heb voor het verhaal van het bedrijf en oog heb voor de wensen van de doelgroep.
Iedere tekst is naast functioneel ook creatief en prettig leesbaar. Immers, een tekst moet mensen in beweging brengen. Van informeren en adviseren tot een ingevuld contactformulier: een heldere tekst heeft een duidelijk doel.
Bij Swaans Communicatie verbreed ik mijn horizon, haal ik mijn tijdschriftervaring van stal en blijf ik ondertussen in mijn natuurlijke habitat. Ik maak graag kennis met je in real-life, per mail of telefonisch.
Tijd voor een goed gesprek? De koffie staat klaar.
Mooi Maud! Ben trots op je! We hebben immers voor dezelfde uitdaging gestaan bij dichtbij.nl en via een kleine omweg maken we beiden die uitdaging waar. Chapeau!