Goed werk maken we samen
met onze resultaatgerichte klanten.

Ze zijn stuk voor stuk bijzonder, maar hebben ook overeenkomsten. Al onze klanten zijn ambitieus, werken resultaatgericht en zijn structureel bezig met marketing of communicatie. Vaak zijn onze directe opdrachtgevers werkzaam op de marketing- of communicatieafdeling en hebben ze veel ballen hoog te houden. Daarom is het essentieel dat ze kunnen bouwen op de kwaliteit en de afspraken van de experts waarmee ze samenwerken.

Kwaliteit

Onze nieuwsgierigheid plaatst ons soms voor hete vuren. Want hoe moeilijk of onbekend het onderwerp ook is, wij willen er méér van weten. Het heeft ons een gevarieerde groep klanten opgeleverd: van bekende consumentenmerken en internationale concerns tot innovatieve dienstverleners en succesvolle reclame- en communicatiebureaus. Kun je ons dus het beste omschrijven als generalisten? Integendeel. Wij geloven namelijk niet dat we zonder diepgang kwaliteit zouden kunnen leveren.

Kruisbestuiving

Wat wij zelf prettig vinden aan die grote mengelmoes aan klanten, is dat we altijd geprikkeld blijven en steeds vernieuwend kunnen zijn. We wisselen daarnaast op een integere manier ideeën uit en passen bewezen succeselementen op een verrassende manier toe in een compleet andere context. Zo dagen we onszelf en onze klanten uit om buiten vaste kaders te denken. Dan gebeuren er mooie dingen!   

Consumentenmerken en retailformules

house in style
Ziggo
vanGeloven
Generali
Halfords
Limango
Princess
Hubo
Hoppe
Floris van Bommel
Discus
Dichtbij
Coop
Bol.com
Freo
Gewoonovergeld
Expert
Piet Klerkx
Mora
De Bourgondiër
Ola
vanHaren
Develab
Kibeo
Kinderstad

Reclame-, marketing- en communicatiebureaus

KR communicatie
Hallo blauw
Ompro
Asega
Schwung
IVC
IVC-Online
Crossmarks
Scheepens

Business-to-business

BPD
Censor
CZ
Innovam
ZIB
DLL
RIBW Techniek
Hoppenbrouwers
Funda business
Van Wieringen
Jones Lang LaSalle
Marktlink
Van der Weegen
Prisedeau
Kweekers
Bibliotheek
Helicon
Nationale Grote Clubactie
Jantje Beton
WonenBreburg
Cubiss
Brabant Water
Fontys
Natuurmonumenten
DMG
Regio Hart van Brabant
Diamant groep
Aces direct
De Opkikker
MS schippers
Mannaerts appels
Tlogistics
Dekra
Repay
Tetris
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands

M2Media is een media- en marketingbureau dat werkt voor organisaties als VGZ, Radio538, Schiphol Group en Monuta.
Swaans Communicatie helpt ons met uiteenlopende teksten: van het praktisch en aantrekkelijk maken van awardinzendingen tot het schrijven van wervende vacatureteksten en pers- of nieuwsberichten. De tekstschrijvers snappen hoe ons bureau in elkaar zit. Ze raken de juiste snaar, ongeacht de doelgroep waarvoor ze schrijven. Zelfs als de input beperkt is of de deadline krap, ontvang ik een concreet en lekker leesbaar verhaal.

Matthijs Roumen
Strategy Director
WonenBreburg is een sociale woningcorporatie in Breda en Tilburg.

Het team van Swaans Communicatie zie ik echt als een verlengstuk van onze organisatie. We werken al langere tijd samen, zowel voor ons bewonersblad als voor losse artikelen, en kennen elkaar dus goed. Een korte briefing is al genoeg voor een tekst met de juiste toon en inhoud. Ik heb nog nooit nee te horen gekregen: ze willen altijd helpen. Dat geeft mij veel vertrouwen en maakt samenwerken extra prettig.

Ingrid van Loon
Communicatieadviseur
Grote clubactie is de leukste goededoelenloterij van nederland.

Een tekstschrijver moet zich makkelijk kunnen inleven in verschillende doelgroepen van de Grote Clubactie: van kinderen tot vrijwilligers, consumenten en stakeholders. Het ontbreekt mij vaak aan tijd om zelf rustig voor een tekst te gaan zitten. Plus: een frisse blik van buitenaf geeft nieuwe inzichten. De website, onze e-mailings en promotiematerialen hebben een groot bereik, dus ik wil dat álles klopt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven niet klakkeloos iets op, maar denken mee, stellen vragen en zijn kritisch. Die open en constructieve manier van samenwerken is erg prettig en leidt tot een effectiever eindproduct.

tekstbureau
Marijke Soeter
Coördinator Communicatie
RECLAMEBUREAU IVC creëert merkverhalen voor toonaangevende consumentenmerken.

Onze klanten hebben sterk uiteenlopende wensen op het vlak van teksten, gelukkig is dit voor Swaans Communicatie nooit een probleem. Of ze nu schrijven over lifestyle, wonen, fashion en food of een inhoudelijke vertaalslag moeten maken voor een tenderdocument: ze gaan altijd grondig te werk. Ook wanneer ze uit naam van IVC klanten bezoeken of mensen interviewen, gebeurt dit professioneel en met aandacht. Mijn projectmanagers weten dat het goed komt als ze Swaans Communicatie inschakelen. In onze hectische business waar je veel ballen moet hooghouden, is die zekerheid erg belangrijk.

 

Michel Baak
Eigenaar
Servicebureau Kinderopvang ondersteunt opvanglocaties in Tilburg en de Kempen.

Het is voor mij belangrijk dat een tekstschrijver snel aanvoelt wat het unieke verhaal van een kinderopvanglocatie is. En dat hij of zij bijzondere kenmerken op een aansprekende, beeldende manier beschrijft, zodat het verhaal de doelgroep raakt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie kunnen dat. Bovendien zijn ze zelfstandig en snel. Ze stellen geen eindeloze vragen, maar nemen initiatief en gaan aan de slag. Dat bespaart mij een hoop tijd en zorgen. Een locatiedirecteur verwijs ik dan ook met een gerust hart door. Verder heb ik in Swaans Communicatie en fijne en sympathieke organisatie gevonden om mee samen te werken.

 

Simone Raaijmakers
Strategisch marketing- en communicatieadviseur
BONHEUR HORECA GROEP IS DE GROOTSTE GASTVRIJHEIDSORGANISATIE IN MIDDEN-BRABANT.

Swaans Communicatie staat voor korte lijntjes en persoonlijk contact met mensen die de spreekwoordelijke pen van de organisatie begrijpen. Altijd maken ze een juiste vertaling richting het doel van de boodschap en de doelgroep! Elke tekst die wij nodig hebben vraagt om maatwerk en beleving. Omdat het team ons zo goed kent, weten we dat dit altijd goed komt. We worden echt ontzorgd. Kortom, Swaans Communicatie is een eigentijdse en meedenkende partner die ik graag aanbeveel.

tim wijdemans
Tim Wijdemans
Directeur

Onze teksten frisser, consequenter, professioneler en echt goed geschreven. Maar dan wel alsof we het zelf gedaan hebben. Zo voelt het als Swaans Communicatie onze teksten schrijft. Want ze werken mee als collega’s, zijn helemaal ingecheckt op de business. En prettig om mee te werken. Met dezelfde passie als waarmee wij onze diensten en producten goed voor het voetlicht brengen. Niet bang om feedback te geven als ze denken dat het beter kan. Een aanwinst in ons team.

Janet Moltmaker
Directeur
ompro is expert in online marketing en seo.

De tekstschrijvers van Swaans Communicatie zijn ervaren en enthousiaste specialisten. Ze denken goed na over hoe ze een lezer in beweging krijgen. Welke toon en argumenten zijn daarvoor nodig, welke twijfels moeten we wegnemen, welke informatie is relevant, wat is het seo-doel? Ze stellen na het ontvangen van een briefing gerust kritische vragen om nog beter tot de kern te komen. Daar ben ik blij mee, want ik zie die betrokkenheid direct terug in het eindresultaat.

mark van tuel
Mark van Tuel
Ondernemer en seo-specialist