Miriam Swaans

Miriam Swaans


+31(0)13 460 03 39

Contentverrijking

Contentverrijking is grofweg synoniem voor het optimaliseren van data in een online omgeving. Bijvoorbeeld, je hebt een webshop met veel producten waarvan de beschrijvingen niet correct, uniek, actueel of volledig zijn. Of je hebt wel teksten, maar ze scoren niet in Google. Of misschien is inhoudelijk alles correct, maar weet je bezoekers niet te verleiden om tot een aankoop over te gaan? In alle gevallen kun je aankloppen bij Swaans Communicatie. We hebben namelijk heel veel ervaring in het verrijken en optimaliseren van content. Een vast team creatieve schrijvers houdt zich dagelijks bezig met onder andere:

  • Contentverrijking in de breedste zin van het woord, zoals het opzoeken en opschrijven van producteigenschappen, specificaties, usp’s en gebruikersvoordelen
  • Het uniek maken, verbeteren en uitbreiden van bestaande online productbeschrijvingen
  • Het geschikt maken van gebruikershandleidingen en manuals voor online gebruik
  • Het schrijven van teksten voor landingspagina’s, categoriepagina’s en blogs

Onze afdeling contentservice focust bij het (her)schrijven van teksten op de optimale mix van productiviteit en effectiviteit. Wij verzorgen opdrachten voor de grootste webshops van Nederland (waaronder Princess, Bol.com en Floris van Bommel), bestaande uit enkele te verbeteren teksten tot batches van honderden en soms wel duizenden teksten per week. Ook verzorgen we desgewenst vertalingen.

contentverrijking

Hoe gaan we te werk bij contentverrijking? 
Er is geen standaardaanpak voor contentverrijking, want elke website of webshop is anders. En iedere opdrachtgever heeft zijn eigen doelen als het gaat om het verbeteren van de contentkwaliteit. Toch hebben veel van de projecten die we verzorgen, overeenkomsten. Over het algemeen starten we met een dataset die incompleet is. Hiervan ontvangen we een export of een lijst met url’s. Vervolgens kunnen wij deze content verrijken op basis van informatie die online beschikbaar is, zich in een catalogus bevindt of door onszelf geïnterpreteerd of verzameld moet worden. We kunnen content aanleveren in losse bestanden, vooraf vastgestelde templates of in documentsoorten die leesbaar zijn voor een PIM-systeem. In goed overleg is nagenoeg alles mogelijk! Het eindresultaat is complete en accurate content die potentiële kopers optimaal informeert en conversie verhoogt.

Interesse?
Heb jij een uitdaging op het gebied van het verbeteren van contentkwaliteit? We gaan graag met je in gesprek! Neem contact met ons op via info@swaanscommunicatie.nl of telefonisch via 013 460 03 39.

Wil je weten hoe je jouw doelgroep
inspireert met goede content?

Kim Schoot
Tekstschrijver en adviseur