Copywriter nodig?

Al 18 jaar schrijven wij krachtige teksten die organisaties en merken succesvoller maken.

Heb jij behoefte aan goede teksten, maar:

  • heb je te weinig tijd om ermee aan de slag te gaan?
  • weet je niet wat je moet schrijven om je lezer te boeien?
  • kan je huidige tekstschrijver het tempo of volume niet bijbenen?
  • heb je zelf niet alle kennis in huis om écht kwalitatieve teksten te schrijven?
  • en krijg je er ook simpelweg geen energie van?


Dat begrijpen wij. Je bent niet de enige! Gelukkig heb je nu de oplossing gevonden.

Ons team ervaren copywriters helpt al honderden organisaties die continu bezig zijn met hun zichtbaarheid en positionering. Wij blinken uit in:

  • het doorgronden van jouw business, hoe complex ook
  • het bedenken van creatieve en effectieve invalshoeken
  • het uit handen nemen van gedoe en geregel
  • zelfstandig onderzoek doen
  • een topresultaat neerzetten waarmee jij direct aan de slag kunt

Kies voor focus op je eigen kwaliteiten, geef ons de zorg voor copywriting uit handen en wij leveren je in no time een product hebt waarmee je jouw doelen bereikt. Of je nu meer bezoekers wilt, succesvoller offertes wilt maken, je (web)teksten wilt laten verbeteren of ons wilt inschakelen voor interviews, testimonials of een corporate story: kom maar op!  

Wij zijn ervaren copywriters.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur mij een bericht

Onze prestaties op het gebied van copywriting:

copywriter interviews

> 3.573

Interviews, verhalen en inhoudelijke artikelen.

copywriters blogs

> 257

Organisaties die wij al hielpen met het opbouwen van autoriteit.

copywriters webteksten

> 334

Websites waarop onze content is gepubliceerd.

Zo pakken wij het aan:

1. Briefing en overleg

We bespreken wat jouw communicatiedoel en boodschap zijn, wie je wilt bereiken en met welke strategie we daarin gaan slagen.

2. Onderzoeken

Of we nu moeten interviewen of research moeten doen: wij maken jouw boodschap relevant voor jouw doelgroep. Van de juiste tone of voice tot de beste structuur voor een tekst, de juiste calls to action en urgentie voor je doelgroep. Wij zorgen dat het fundament staat.

3. Tekstschrijven

We transformeren jouw boodschap in teksten die pakken en blijven hangen. Uiteraard is er alle ruimte om ook je feedback met ons te delen. Het eindresultaat is een tekst die doet wat hij moet doen!

Heb jij:

Te weinig tijd (of talent) om je te storten op het schrijven van teksten?

Continue behoefte aan nieuwe content en verhalen?

Hulp nodig bij het sterker positioneren van de organisatie richting klanten of talenten?

Support nodig van een vaste copywriter die aan een half woord genoeg heeft?

Een partner nodig die helpt bij het zichtbaarder maken van jouw organisatie?

Behoefte aan een extra paar ogen zodat al je teksten foutloos en aantrekkelijk zijn?

Genoeg van de grillige beschikbaarheid van freelancers?

Een copywriter die zelfstandig werkt en snel beschikbaar is?

Krijg weer grip op je communicatie- en marketingdoelstellingen. Maak indruk en impact op je doelgroepen, klanten en prospects. Laat onze copywriters schrijven, organiseren en de contentstroom op peil houden. Wij zijn jouw schrijvende kracht.

copywriters webteksten

Webteksten

copywriters blogs

Blogs, artikelen en whitepapers

copywriters testimonials

Employer branding

Magazines (digitaal en papier)

copywriter interviews

Contentmarketing

Storytelling

Nieuws, social media en PR

Testimonials en businesscases

copywriters blogs

Interviews en reportages

Ons copywritersteam schrijft al voor:

ASITO IS EEN LANDELIJK SCHOONMAAKBEDRIJF MET MEER DAN 10.000 MEDEWERKERS

Uiteraard moeten tekstschrijvers hun vak verstaan, maar een ‘zachte match’ is voor ons misschien nog wel belangrijker: begrijpen we elkaar en voelen we elkaar aan? De schrijvers van Swaans zijn flexibel, begrijpen ons én werken constructief samen met onze andere partners, bijvoorbeeld aan de tone of voice en onze corporate story. In een prettig ecosysteem werken we samen aan het merk Asito.

Arjan Geurtsen
Manager Positionering en Innovatie
Coop is een sterk groeiende supermarktketen met ruim 300 winkels in Nederland. 

Voor Coop schrijft Swaans Communicatie voor veel doelgroepen, zoals medewerkers, journalisten, stakeholders en consumenten. Moeiteloos zetten de tekstschrijvers een andere bril op en vertalen ze één boodschap naar meerdere kanalen en niveaus. Dat strategisch inzicht is voor mij erg waardevol, net als dat ik snel met ze kan schakelen. Omdat we elkaar al lang kennen en er bijna elke dag contact is, zijn we goed op elkaar ingespeeld. De samenwerking is heel persoonlijk, betrokken én professioneel. 

Yvonne van Asselt
Corporate Communicatie & MVO-manager
de veiligheidsregio is verantwoordelijk voor rampen- en crisisbestrijding in een gebied

Het doel van onze website is onder andere om burgers te informeren, dus deze teksten moeten voor een grote en diverse doelgroep duidelijk zijn. In korte tijd hebben de tekstschrijvers onze materie doorgrond en de vertaalslag naar de doelgroep gemaakt. Voordat ze begonnen met schrijven, stelden ze de juiste vragen. We ontvingen vervolgens een strakke, transparante planning voor het complete traject. Daar werd ik heel blij van. Het voelt erg prettig om te weten dat een belangrijke opdracht in goede handen is.

Suzanne van Gijzel
Communicatieadviseur
MAKRO IS EEN GROOTHANDEL VOOR HORECA EN BEDRIJVEN

Makro heeft continu behoefte aan tekst, vaak ook aan veel tekst tegelijk, zowel voor interne als externe uitingen. Daarom vind ik het belangrijk om altijd de zekerheid van voldoende capaciteit te hebben. De schrijvers belichten een onderwerp moeiteloos vanuit diverse disciplines, zoals marketing, HR of operatie. Bovendien lezen of leven ze zich zelfstandig in, zijn ze proactief en kritisch. Plus, we kunnen ook nog met elkaar lachen!

Jurjen Worp
Chief Marketing Officer (CMO)
JLL (Jones Lang LaSalle) is wereldwijd (markt)leider op het gebied van strategisch vastgoedadvies en commercieel vastgoedmanagement. 

Actieve teksten die lekker lezen, begrijpelijk zijn en ook professionaliteit uitstralen: daarvoor schakel ik Swaans Communicatie in. Van het redigeren van rapporten tot het schrijven van persberichten, het houden van interviews of het uitwerken van een concept: de tekstschrijvers zijn breed inzetbaar. De combinatie van flexibiliteit en kwaliteit vind ik uniek en is voor mij van grote waarde. 

Maartje Smallenbroek
Head of Marketing Netherlands
MARKTLINK BEGELEIDT ONDERNEMERS BIJ FUSIES EN OVERNAMES

De tekstschrijvers in dit team hebben iets magisch: onze relaties voelen zich op hun gemak en delen graag hun verhaal. Wat ze vertellen verandert vervolgens in een waanzinnig leuk artikel. Knap hoe de tekstschrijvers het gevoel van de ondernemer in woorden vangen, zodanig dat het andere ondernemers ook inspireert. Voor mij als projectleider is het daarnaast fijn om erop te kunnen vertrouwen dat deadlines gehaald worden. Loopt iets anders dan verwacht? Dan is er direct overleg. Een geruststellende gedachte.

Karin Kamminga - Krist
Project marketeer
Grote clubactie is de leukste goededoelenloterij van nederland.

Een tekstschrijver moet zich makkelijk kunnen inleven in verschillende doelgroepen van de Grote Clubactie: van kinderen tot vrijwilligers, consumenten en stakeholders. Het ontbreekt mij vaak aan tijd om zelf rustig voor een tekst te gaan zitten. Plus: een frisse blik van buitenaf geeft nieuwe inzichten. De website, onze e-mailings en promotiematerialen hebben een groot bereik, dus ik wil dat álles klopt. De tekstschrijvers van Swaans Communicatie schrijven niet klakkeloos iets op, maar denken mee, stellen vragen en zijn kritisch. Die open en constructieve manier van samenwerken is erg prettig en leidt tot een effectiever eindproduct.

tekstbureau
Marijke Soeter
Coördinator Communicatie
CZ magazine is het tijdschrift voor CZ-verzekerden

Voor ons relatiemagazine maakt Swaans Communicatie ingewikkelde onderwerpen uit de zorgverzekeringswereld begrijpelijk. Het team schrijft artikelen op B1-niveau. Ik heb één vaste contactpersoon, de tekstschrijvers werken zelfstandig en ik word als bladmanager wekelijks geüpdatet over de voortgang. Ik kan er daarnaast op vertrouwen dat de schrijvers CZ op een goede manier representeren, bijvoorbeeld wanneer ze interviews afnemen. Een fijne samenwerking met een down to earth tekstbureau.

Nienke Rijnbeek
Bladmanager CZ magazine

Sinds MCA Brabant dankzij branding en contentmarketing zichtbaarder is, krijgen we meer feedback vanuit het veld en benaderen mensen ons sneller voor informatie en advies. Precies wat we als netwerk- en lobbyorganisatie nodig hebben om verbinding te maken. Samenwerken met Swaans Communicatie is bijzonder prettig, persoonlijk en professioneel. Er wordt met ons meegedacht over het grote geheel. Dat is waardevol en zorgt steeds voor mooie respons.

Hendrik-Jan van Engelen
Directeur
Van bruggen adviesgroep is landelijk koploper in financieel advies aan consumenten

Voor een groot contentproject vergeleken we diverse bureaus en besloten we in zee te gaan met Swaans Communicatie. Een partner moet voor ons accuraat zijn, meedenken en zich flexibel opstellen. Dankzij een overzichtelijke workflow hebben we in korte tijd een groot deel van onze webteksten geactualiseerd en beter vindbaar gemaakt. Een impuls voor onze contentkwaliteit en online vindbaarheid. Reden om direct een volgend contentproject samen op te pakken.

Eline Borgardijn
Marketing Team Lead
ONDERHOUDNL IS EEN WERKGEVERSORGANISATIE VOOR VASTGOEDONDERHOUDSBEDRIJVEN

Al vanaf de briefing denkt het team mee over het doel van de teksten, dat houdt ook ons scherp. Swaans heeft zichzelf bovendien een spoedcursus vastgoedonderhoud gegeven, met als resultaat een frisse blik op onze materie, verrassende invalshoeken én respect voor ons jargon. Daarnaast is het tof dat we in één digitale projectomgeving samenwerken. Hierin kunnen onze beleidsmedewerkers direct feedback geven.

Martin Hoogerwaard
Contentmarketeer
Velde is specialist op het gebied van recruitment en organisatieadvies

We zijn nooit meer afhankelijk van één persoon die teksten schrijft, dat geeft rust en zekerheid. Maar het belangrijkste is dat dit team snapt waar wij naartoe willen met onze content. Er komt altijd een tekst die bewerkstelligt wat wij voor ogen hadden. Hij is bovendien kritisch bekeken vanuit het perspectief van de potentiële lezer. Zo weten we zeker dat de doelgroep onze boodschap goed begrijpt en ons verhaal overkomt. Verder is het contact gewoon heel prettig. Gezellig, goed en ook professioneel.

Margo Schouten
Marketing & Media

Een greep uit ons werk

Met de juiste content
leider in jouw branche worden?