Denk hierbij ook aan voordelen voor de doelgroep. Wat bespaart het, welke zorg neemt het weg, welk probleem lost het op?
Welke mensen gaan deze tekst voornamelijk lezen? Hoe specifieker je de doelgroep kunt definiëren, hoe beter.
Beschrijf dit indien mogelijk puntsgewijs. Wellicht heb je al subkopjes, deelonderwerpen of paragrafen in beeld of verschillende vragen waarop de tekst antwoord moet geven?
Hoe wil je als organisatie overkomen en bekend staan? Hoe specifieker de definiëring, hoe beter.
Deel hier naam, functie, e-mail, telefoonnummer en alle informatie die voor ons belangrijk kan zijn, zoals de dagen waarop iemand bereikbaar is.
Vertel welk gevoel of welke overtuiging we idealiter bij de lezer teweeg hebben gebracht nadat hij of zij de tekst heeft gelezen.
Bij voorkeur heeft een tekst maximaal drie zoekwoorden of zoekwoordcombinaties.
Wat wil je dat mensen doen? Bijvoorbeeld contact opnemen, iets downloaden enzovoorts.
Plaats hier dan de links.
Vertel voor welke kanalen je een bericht wilt ontvangen.
Dit kan gaan over de inhoud, maar ook over het proces.